وزارت بهداشت منتظر اعلام نظر مسئولان امنیتی درباره حادثه صلحی
 قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه بازدید از سازمان انتقال خون در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های مسئولان انتقال خون و مردم کشورمان اظهار داشت: طی سه شب گذشته مقدار ذخیره خون 1.2 بوده که با همت سازمان انتقال خون و مردم خیرخواه کشور به میزان هفت روز افزایش یافته است.

 

وی یادآور شد: طی روزهای اخیر مراجعات مردم خَیر شگفت انگیز بوده و من به نوبه خود از همه این افراد که در این کار خداپسندانه شرکت کرده تشکر می‌کنیم.

 

هاشمی عنوان کرد: طرح نذر اهدای خون یکی از ابتکارات دوستان ما در انتقال خون بوده و طی 2 سال گذشته مورد استقبال افراد قرار گرفته و مردم کشورمان برای ثبت نام در این طرح می‌توانند به صورت اینترنتی اقدام کنند.

 

وی تاکید کرد: مقدار مراجعات مردم برای اهدای خون امروز سه برابر شده و فرآوده‌های خونی هر روز به مطابق استاندارهای بین‌المللی در حال ارتقا است.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه استاندارهای خونی مطابق سازمان بهداشت جهانی است، تصریح کرد: در سال گذشته مسئله آنفلوآنزا در برخی استانها از جمله کرمان شدت پیدا کرده و این امر سبب گرفتار شدن برخی از افراد مسن و زنان بار دارد شده است.

 

وی ادامه داد: من از گروه‌های سنی پرخطر تقاضا دارم که قبل از شروع فصل سرما و اکسن آنفلوآنزا که از مرداد توزیع شده خریداری و آن را تزریق کنند.

 

هاشمی اظهار داشت: امسال من امیدوارم بابت بیماری آنفلوآنزا با تزریق به موقع این واکسن به وسیله مردم مشکل جدی نداشته باشیم.

 

وی بیان کرد: تا الان گزارشی از وبا و بیماری زیکا به دست ما نرسیده و من از مسئولان انتظامی در مرزهای کشور و وزارت کشور بابت همکاری صمیمانه‌شان در زمینه ورود این دو بیماری به کشور تشکر می‌کنم.

 

هاشمی در خصوص حادثه دکتر صلحی اظهار داشت: این اتفاق بسیار وحشتناک بوده و باید منتظر اعلام نظر مسئولان امنیتی کشور بوده تا با بررسی کامل شواهد نظر قطعی خود را اعلام کنند.

 

وی افزود: در مورد اتفاقی که برای همکارمان پیش آمده من ترجیح می‌دهم صبر کنم و تا مسئولان مرتبط دلایل قطعی این حادثه را اعلام کرده و من رئیس دانشگاه تبریز را به نمایندگی از خودم مامور رسیدگی کارهای ایشان و خانواده‌اش کرده‌ام.

 

وی یادآور شد: من در این زمینه که حادثه اتفاق افتاده برای ایشان با نسخه‌های جنجال‌برانگیزشان ارتباط داشته، نمی‌توانم اظهار نظر کنم.