تهرانی‌ها امنیت بیشتری می خواهند/ شورایاری بازوی مشورتی مدیریت شهری

گروه اجتماعی- محسن پیرهادی عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به بررسی مشکلات محله های مختلف شهر تهران در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: هر چند که جنس مشکلات در محله های مختلف تهران متفاوت است و نمی توان برای رفع آن نسخه واحدی در نظر گرفت اما مردم همچنان خواهان افزایش ضریب امنیت در پایتخت هستند.

وی ادامه داد: البته این به معنای ناایمن بودن تهران نیست بلکه مردم سقف امنیت را همواره برای خود نامحدود می بینند.

حمل و نقل و خدمات شهری همچنان دغدغه مردم است

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین به مشکلات ترافیکی و نیاز برخی از محله ها به اصلاح هندسی خیابان ها و معابر اشاره و اظهار کرد: شهروندان تهرانی در برخی از محله ها با کمبود سیستم حمل و نقل عمومی مواجه هستند  و در مراجعاتی که داشته ایم این موضوع را همواره عنوان کرده اند.

وی افزود: علاوه بر این رسیدگی بیشتر در حوزه خدمات شهری و نظافت شهر از دیگر درخواست های مردمی بوده است که با بررسی مشکلات در کمیسیون حقوقی و نظارت به آنها دست یافته ایم.

 

فاصله برخی محلات با استاندارد فضای سبز

پیرهادی با اشاره به این که برخی از محلات در شهر تهران فاصله زیادی با استاندارد فضای سبز دارد، گفت: با وجود تلاش های سال های گذشته اما مردم همچنان در این حوزه نیز با کمبود مواجه هستند.

وی با بیان این که برای حل مشکلات تهران باید به مدیریت محلی تکیه شود، اظهار کرد: مسائل کلان شهری  در تهران حداقل بر روی زمین تا حدودی مرتفع شده به طور مثال بزرگراه ها در شهر تهران تا حدودی ساخته شده و شبکه ها تکمیل شده است.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش شورایاری های محلات در انتقال مشکلات خاطرنشان کرد: این نهادهای مردمی ظرفیت های فراوانی دارند به گونه ای که حرف های کارشناسی که عنوان می کنند در بدنه شهرداری هم که عقبه کارشناسی سالیان سال را دارند گفته نمی شود.

وی در پایان تاکید کرد: شورایاری ها به بلوغ خاصی رسیده اند و امروز اطلاعات و نیازها را به شهرداری و شورای شهر به درستی منتقل می کنند.در واقع از اطلاع دهنده به یک بازوی مشورتی خوب برای مدیریت شهری تبدیل شده اند.


لیلی موسوی