اختصاص 70هزار متر زمین برای برپایی موکب‌های اربعین در مهران با آب و برق رایگان

سید محمد علوی فر گفت: فرمانداری مهران 70هزار متر مربع از اراضی حاشیه جاده منتهی به مرز در نزدیکی پایانه مرزی را برای اسکان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی با آب و برق رایگان تسطیح و آماده سازی کرده است.

وی افزود: این اراضی در اوایل آبان ماه در اختیار کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان قرار خواهد گرفت تا زمینه فعالیت و استقرار خیرین و میزبانان زائران اربعین فراهم شود.

علوی‌فر همچنین از برپایی نمایشگاه دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام خبر داد.

امام‌ جمعه ایلام، در جریان بازدید از این نمایشگاه اظهار کرد: به حمدالله مردم ولایتمدار استان ایلام از بدو تأسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک‌ها و نذورات چشمگیری در راستای بهسازی و بازسازی حرم‌های ائمه اطهار(ع) داشته‌اند.

آیت‌الله محمدنقی لطفی با اشاره به‌ ضرورت برگزاری نمایشگاه‌هایی از اقدامات انجام‌شده در زمینه بازسازی عتبات عالیات، تصریح کرد: هر چه در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ جمع‌آوری نذورات برای بازسازی عتبات عالیات کار شود کم است و این‌گونه نمایشگاه نقش مهمی در آگاهی مردم و جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات دارد.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به مشارکت مردم استان در ساخت در‌های حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع) در سال‌های گذشته، افزود: در سال جاری نیز کمک به ساخت بخشی از صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلای معلی به مردم استان واگذارشده که به حمدالله شاهد استقبال بی‌نظیر مردم در جمع‌آوری نذورات در این خصوص هستیم.

وی به تلاش‌های مردم در استقبال از زائرین اربعین اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولین با همراهی و همدلی نام ایلام و ایلامی‌ها را جهانی کردند.