محمد فرید لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: برنامه ریزی برای اجرای تعداد یکهزار پایگاه چند منظوره مدیریت بحران انجام و تاکنون حدود 114 پایگاه احداث شده است و 135 پایگاه نیز در مراحل اجرایی است.
وی ادامه داد: سیاستگذاری برای احداث 31 مرکز مدیریت و کنترل حوادث در مراکز استانهای کشور به منظور تقویت زیر ساخت مدیریت بحران در کشور و ایجاد مکانی جهت فرماندهی واحد در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه از دیگر برنامه های انجام شده است.

لطیفی با اشاره به انجام فعالیتهای مربوط به مراحل چهارگانه مدیریت بحران ادامه داد: تاکنون 17 مرکز مدیریت و کنترل حوادث در کشور به بهره برداری رسیده و سایر پروژه ها در مراحل اجرای عملیات ساختمانی هستند.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیشنهاد تخصیص مبلغ 32هزار و 807 میلیارد ریال در سال گذشته و همچنین سالجاری برای اقدامات پیشگیرانه و مقابله با پیامدهای خشکسالی در قالب برنامه های محیط زیست، کنترل و مقابله با خشکیدگی جنگلها ، شیوع امراض و آفات ناشی از خشکسالی ، اجرای پروژه های تامین و انتقال و تأمین آب شرب در برنامه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به منظور جبران خسارات وارده ناشی از حوادث غیرمترقبه پس از ارزیابی های به عمل آمده توسط واحدهای استانی و ستادی در سال گذشته یکهزار و ۴۷۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۳هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای جبران خسارات وارده و بازسازی اماکن مسکونی شهری و روستائی آسیب دیده در نظر گرفته شد.

لطیفی گفت: اعتبار 10هزار و 201 میلیارد ریال به عنوان اعتبار تملک دارائی های سرمایه ای و مبلغ 2هزار و 485 میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای برای بازسازی اماکن دولتی، عمومی و تاسیسات زیربنائی از سوی سازمان به هیئت دولت پیشنهاد شده است.

وی افزود: البته در سال گذشته از این پیشنهاد، حدود 30 درصد مصوب و کمتر از 10 درصد تخصیص یافته است.