رشد ۲۸۸ درصدی کشف سیگار قاچاق در استان تهران

علی‌اکبر پور‌احمد‌نژاد در پایان ششمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اظهار کرد:‌ از ابتدای سال 95 تاکنون با اقدامات انجام شده توانستیم استان تهران را برای ورود کالای قاچاق ناامن کنیم، تا جایی که این تغییر مقصد واکنش سایر استانها را به‌دنبال داشته است.

وی افزود: طی 6 ماه نخست امسال شاهد افزایش 526 درصدی کشف کالاهای قاچاق در استان تهران هستیم در حالی که تعداد بازرسیها 18 درصد کاهش یافته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تأکید بر اینکه در مبارزه با قاچاق در استان تهران برخوردها قانونی‌تر و با هدف‌گذاری بیشتر همراه است، تصریح کرد: در سال 95 در کشف سیگار قاچاق با رشد 288 درصدی مواجهیم که این میزان رشد در لوازم آرایشی و بهداشتی282 درصد، در مواد غذایی 312 درصد و در کشف لوازم خانگی قاچاق 1800 درصد است.

پور‌احمد‌نژاد ادامه داد: با اقدامات انجام شده در حال حاضر انجمن حمایت از تولیدکنندگان داخلی اذعان دارد که فضا برای عرضه کالاهای داخلی مهیاتر و میل به عرضه کالای قاچاق به‌ویژه در بخش لوازم خانگی کاهش یافته است.

وی افزود: اقدامات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در استان تهران زمینه را برای ورود کالاهای قاچاق به سایر استانها نیز نا امن می‌کند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران به تأکید استاندار تهران بر برخورد جدی با مصادیق کلان قاچاق اشاره کرد و گفت: 203 پرونده با ظن قاچاق در 21 جلسه بررسی شده  و احکام قطعی پرونده‌های معطل را نیز گرفتیم.

پور احمد نژاد ادامه داد: در سال 95 تاکنون حکم قطعی برای 520 تن کالای قاچاق مخل سلامت گرفته شده است و تعداد پرونده‌ها در تعزیرات با 20 درصد رشد در تعداد و 376 درصد در ارزش ریالی نسبت به سال گذشته  رشد داشته است.

وی با اشاره به ورود اتحادیه‌ها و اتاق اصناف در کنترل و بررسی وضعیت قاچاق در استان اظهار کرد: استان تهران، بی‌گناه درگیر قاچاق شده در حالی که مبدأ قاچاق نیستیم، مقصد اصلی کالاهای قاچاق به شمار می‌رویم.

ششمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران به ریاست محسن نسج همدانی معاون امور امنیتی استانداری تهران برگزار شد.

انتهای پیام/