لایحه هوای پاک این هفته در مجلس بررسی می‌شود

حمید رضا فولادگر در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس در مورد لایحه هوای پاک گفت: لایه هوای پاک در دستور مجلس قرار دارد و سه شنبه یا چهارشنبه این هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دوره قبل بنا بود این گزارش در دستور کار مجلس قرار گیرد که متوقف شد تا دولت لایحه ارائه دهد و دولت هم بالاخره پس از مدت‌ها تأخیر لایحه خود را ارائه داد و نهایت آن لایحه و پیشنهاد نمایندگان به یک گزارش تبدیل شد که بررسی آن در دور قبلی مجلس فرصت نشد و این دوره هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

این نماینده مجلس افزود: بحث‌هایی در زمینه صنعت و خودرو وجود دارد و به نحوی باید در این زمینه عمل کرد که با هماهنگی با بخش تولید و نظارت بر استاندارد‌ها برای مقابله با آلایندگی هوا از طریق خودروها و از طریق صنایع مقابله شود.

فولادگر خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع پیشنهاداتی در این زمینه داشت که در آن گزارش لحاظ نشده است و البته گویا سازمان محیط زیست هم موارد و پیشنهادهایی را دارد که در صحن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در هر صورت امیدواریم زودتر این مورد به جمع بندی برسد و بتوانیم موارد قانونی محکمی برای مقابله با آلودگی هوا با منشأ صنعت و خودرو و حتی نوع سوخت خودرو و سایر منشأ‌های آلودگی هوا مانند ریز گردها بررسی شود و از طریق قانون امکان مقابله ایجاد شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: چند دستور از جمله احکام دائمی برنامه توسعه در دستور کار مجلس قرار دارد که زمان‌بر است و درصورتیکه سه شنبه و چهارشنبه بررسی این لایحه تمام شد لایحه هوای پاک در دستور کار قرار می‌گیرد در غیر اینصورت به هفته آینده موکول می‌شود.