جزییات دستبرد به خانه ثروتمند زعفرانیه+تصاویر
 31 شهریور ماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منزل در خیابان زعفرانیه به کلانتری 122 دربند اعلام شد .
 
با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که محل سرقت ، منزل یکی از بازرگانان سرشناس تهران در زمینه صادرات و واردات است که سارق یا سارقین اقدام به سرقت مقادیر زیادی اموال از قبیل طلاجات،جواهرات ، سکه های طلا ، ارز خارجی و ... کرده اند . 
 
باند مخوف سرقت از مغازه‌های بازار تهران متلاشی شد/ جزییات دستبرد به خانه ثروتمند زعفرانیه+تصاویر
 
پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت منزل" و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
اظهارات مالباخته : 
مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت : "26 شهریور به قصد مسافرت و بهمراه اعضای خانواده ، از خانه خارج اما پس از مراجعه متوجه شدیم که درب ورودی ساختمان کاملا تخریب شده است ! پس از ورود به داخل خانه و وارسی اموال خانه متوجه سرقت مقادیر زیادی طلا و پول داخل خانه شدیم " . 
 
بررسی صحنه سرقت : 
با حضور کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل و بررسی دقیق صحنه سرقت ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که اولا ) سارقین به موقعیت ساختمان کاملا آشنایی داشته ، ثانیا ) از محل نگهداری اموال مسروقه نیز اطلاع دقیق داشته و ثالثا ) با اطمینان از عدم حضور مالباخته و خانواده اش اقدام به این سرقت کردند . 
 
شناسایی و دستگیری متهمین : 
در شرایطی که در تحقیقات اولیه به نظر می رسید که هیچگونه اطلاعات قابل بهره برداری جهت شناسایی و دستگیری سارقین وجود ندارد ، اما در تحقیقات تکمیلی از مالباخته و اعضای خانواده اش ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که در حدود چند ماه قبل ، جوانی بنام "وحید . س" ( 27 ساله ) در منزل مالباخته به مدت سه ماه بعنوان سرایدار مشغول بکار بوده و پس از آن به دلایل نامعلومی از ادامه کار انصراف داده و در حال حاضر نیز مالباخته از محل سکونت و محل کار فعلی وی هیچگونه اطلاعی ندارد . 
 
باند مخوف سرقت از مغازه‌های بازار تهران متلاشی شد/ جزییات دستبرد به خانه ثروتمند زعفرانیه+تصاویر
 
در ادامه رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی و با بدست آمدن تصاویر تعدادی از دوربین های مداربسته محدوده ی سرقت و نهایتا شناسایی تصویر "وحید . س" از سوی مالباخته ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که "وحید" یکی از سارقین منزل مالباخته است . 
با شناسایی "وحید . س" به عنوان یکی از سارقین ، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در یکی از روستاهای غرب کشور کرده ، با اخذ نیابت قضایی به این منطقه اعزام و ضمن انجام هماهنگی با مقام قضایی شهرستان مربوطه ، در یک عملیات غافلگیرانه اقدام به دستگیری "وحید . س" می نمایند . 
 
"وحید" پس از دستگیری و در اظهارات اولیه منکر هرگونه حضور خود در سرقت و یا اطلاع از آن شد اما زمانیکه گوشه ای از دلایل و مستندات بویژه فیلم بدست آمده از دوربین های مداربسته در برابرش قرار گرفت ، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : " در مدتی که سرایدار [ خانه مالباخته ] بودم از وضعیت مالی وی اطلاع کامل پیدا کرده بودم ؛ به موقعیت مکانی منزل [ مالباخته ] نیز کاملا واقف شده بودم ؛ پیشنهاد سرقت از منزل شاکی را با چند نفر از بچه محل ها و دوستان خود بنام های فرزاد ، مسعود ، گودرز و کامران مطرح و آنها نیز پیشنهاد مرا قبول کردند ؛ با اطلاعات دقیقی که از خانه و همچنین تعداد اهالی خانه ی مالباخته داشتیم ، آنجا را تحت نظر گرفتیم تا سرانجا فرصت مناسب برای سرقت به دست آمد ؛ با استفاده از عدم حضور مالباخته و اعضای خانواده اش اقدام به سرقت کرده و بلافاصله از تهران خارج شدیم " . 
 
با شناسایی چهار عضو دیگر گروه سارقین ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این چهار متهم همان سارقین بازار بزرگ تهران هستند که در اردیبهشت سال 1394 به اتهام سرقت مغازه های بازار تهران دستگیر و هر کدام از آنها پس از تأمین قرار مجددا آزاد و سرقت های خود را از سر گرفتند . 
 
باند مخوف سرقت از مغازه‌های بازار تهران متلاشی شد/ جزییات دستبرد به خانه ثروتمند زعفرانیه+تصاویر
 
با توجه به حرفه ای بودن متهمین ، دستگیری هر چهار نفر آنها طی یک عملیات پیچیده پلیسی و در چهار عملیات همزمان انجام و هر چهار متهم در مورخه 03/07/1395 دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند . 
 
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی برای متهمین ، در پایان این خبر عنوان داشت : " متهمین پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت از منزل مالباخته و انجام چندین فقره سرقت مشابه منزل در سطح شهر تهران اعتراف کردند ؛ همچنین در ادامه تحقیقات پلیسی ، متهمین به چندین فقره سرقت مغازه در محدوده بازار تهران نیز اعتراف نمودند که تحقیقات جهت شناسایی محل های سرقت و همچنین دیگر جرایم ارتکابی متهمین در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است " .