اسدی: حادثه شهران برآورد خسارت شده است

ابوالفضل قناعتی در دویست و نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در پونک شمالی بنده بازدیدی داشتم که قرار بود تره‌باری در آن محدوده ایجاد شود و امیدواریم که این اتفاق صورت بگیرد.

وی درباره طرح تفصیلی منطقه 5 نیز اظهار داشت: در یکی از سراهای محله منطقه 5 تخلف ساخت و ساز صورت گرفته است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

قناعتی افزود: اتوبان همت، نیایش و حکیم فاقد بی‌آر‌تی‌ است که تقاضا شده است نسبت به این موضوع رسیدگی شود.

در ادامه سیدمحسن اسدی شهردار منطقه 5 تهران اظهار داشت: مخازن نفت در منطقه 5 از مطالبات جدی منطقه و شهروندان است و جلساتی نیز با وزارت نفت در این خصوص داشته‌ایم؛ لذا باید شورا نیز در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

وی یادآور شد: هم اکنون 250 سفر تانکرهای نفت را در محدوده شهران داریم که باید در این خصوص نیز اقدامات لازم صورت بگیرد.

اسدی گفت: با حضور این مخازن نفت پتانسیل خطر در منطقه وجود دارد و باید هر چه سریعتر تصمیم‌های لازم گرفته شود.

شهردار منطقه 5 گفت: درخصوص حادثه شهران و حریقی که اتفاق افتاد پس از دستور شهردار تهران در روز اول حادثه برآوردهای لازم انجام شده است و در آینده اگر حقی ضایع نشود  تمام خسارت‌ها برآورد شده است و به محض اینکه قوه قضائیه اعلام رای کند تصمیم‌های لازم اتخاذ می‌شود.

وی درباره مجتمع کورش نیز اظهار داشت: این مجتمع یکی از معضلات جدی منطقه است که برای کاهش طبقات آن اقدام شده است.

شهردار منطقه 5 گفت: مشکل اصلی، عدم رعایت انضباط ترافیکی است.

وی درباره زمین واقع در محدوده المهدی افزود: این زمین‌ها متعلق به شهرداری نیست و در حال حاضر مدعی مالکیت برای این زمین پیدا شده است که در حال پیگیری این موضوع هستیم که البته شهرداری قصد فروش این زمین را ندارد و فروش آن متوقف شده است. 

شهردار منطقه 5 درباره قطعه زمینی در محدوده ناحیه یک افزود: این زمین یک بحث قدیمی بین قوه قضائیه و مردم است و اخیرا نیز قوه قضائیه سندی درباره آن زمین مطرح کرده است که جهت هماهنگی لازم با قوه قضائیه اقدام شده است و امید است که به  عنوان نماینده مردم با قوه قضائیه به توافق برسیم.