محمدمهدی تندگویان امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: 

در واقع می‌توانیم بگوییم که شهرداری تهران اصلا روابط عمومی ندارد چراکه درخصوص هیچ چیزی موضع مشخصی نمی‌گیرد و نه تایید و نه تکذیب می‌کند.

وی ادامه داد: در چند ماهه اخیر حجم حملات به شهرداری و اعضای شورای شهر و همچنین فعالیت‌ها صورت می‌گیرد اما روابط عمومی شهرداری تهران سکوت مطلق دارد و تنها به منظره روبه‌رو نگاه می‌کند و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد.

به گفته تندگویان، عدم بیان عملکرد شهرداری از سوی روابط عمومی باعث شده که عمده افراد فکر کنند که شهرداری هیچ کاری انجام نمی‌دهد و این همه سیاه‌نمایی شود اما روابط عمومی نه تایید و نه تکذیب می‌کند و گویا در شرح وظایفش این موضوعات نیست.

وی با اشاره به خنثی بودن روابط عمومی شهرداری تهران گفت: کارهای حاشیه روابط عمومی صددرصد بیشتر است به گونه‌ای که شنیده شده سایت‌های الکی و کانال‌های متفاوت درست شده اما در مورد مسائل مهم‌تر روابط عمومی موضع‌گیری ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگر سخنانش  خواستار شد که  شهرداری درخصوص مسائل فرهنگی و مذهبی که در شهر تهران اجرایی می‌شود توضیحاتی ارائه کند.

تندگویان گفت: با تخصیص بودجه به مسائل فرهنگی و مذهبی به هیچ عنوان مخالف نیستیم و حتی حمایت بیشتر هم می‌کنیم.

به گفته نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ، مخالف توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی نیستیم و با بی‌برنامگی و عدم وجود نقشه راه مخالف هستیم.

وی در ادامه گفت که هنوز شهرداری گزارش عملکرد خود در اربعین سال قبل را به شورا نداده و این در حالی است که حالا علیرضا دبیر، رییس کمیسیون بودجه می‌گوید که این گزارش را شهرداری به آنها تحویل داده اما باید این گزارش به سمع و نظر همه می‌رسد.

تندگویان اضافه کرد: چرا شهرداری درخصوص انجام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در اربعین و محرم ردیف‌های بودجه از شورای شهر دریافت می‌کند اما در این زمینه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی نمی‌شود.