کارنامه سفید هلال احمر در حقوق‌های نجومی‌

 مهدی علیپور در گردهمایی خزانه داران، عاملان ذیحساب و مسئولان تنظیم حساب‌های هلال احمر، گفت: این گردهمایی آموزشی خزانه داران با هدف ارزیابی عملکرد استانها و مراکز مدیریت مالی و هزینه ای هلال احمر کشور در خصوص پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی با رویکرد بخش عمومی و همچنین نرم افزار جامع، درحال برگزاری است.

وی افزود: ارزیابی وضعیت مالی سال‌های اخیر و وضعیت فعلی در جمعیت هلال احمر و ضرورت تمهید شرایط و تدابیر متناسب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جمله موارد مدنظر در این همایش است.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر با اشاره به برداشت از ذخایر احتیاطی جمعیت برای تامین اقلام امدادی انبارها، اظهار کرد: به علاوه اعتبارات پشتیبانی در حوزه های ستادی و استان‌های جمعیت افزایش٤٠ درصدی داشته که این افزایش به علت عمل به تکلیف حداکثری اقتصادی مقاومتی و صرفه جویی در اعتبارات؛ از ابتدای مهر ماه جاری بوده است.

وی با اشاره به ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی و غیر متعارف نیز گفت: خوشبختانه در بررسی اخیر تمامی دستگاه‌های نظارتی در این باره، هیچگونه تخلف و انحراف از قانون در پرداخت به مدیران هلال احمر در سراسر کشور نداشتیم و پرچم هلال احمر همچنان سفید ماند.

علیپور با اشاره به پاکدستی مدیران هلال احمر افزود: از مهمترین ویژگی‌های میران جمعیت رعایت قوانین و مقررات و داشتن روحیه ایثارگری و کار داوطلبانه است که کمک کرده تا اعتماد مردم روز به روز به این نهاد مردمی و خیریه بیشتر شود.

به گفته وی، با وجود شرایط حساس اقتصادی در دوره اخیر، هلال احمر در پرداخت حق ایاب و ذهاب امدادگران و نیز حقوق و مزایای کارکنان، هیچگاه تاخیر نداشته است؛ ضمن اینکه در خدمت به مردم و نیز توسعه و تجهیز امکانات امدادی مدرن، توانسته یاور امدادگران و در نتیجه آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی، باشد.