«تربیت» معماری شخصیت انسان است

 رضا پورحسین در مراسم رونمایی از بزرگترین پرتال تربیت کودک و نوجوان «فرزندپرتال» اظهار کرد: به دلیل اطلاعات و آموزش کم، آشنایی چندانی با تربیت مطلوب که همان معماری انسان است، وجود ندارد.

وی افزود: این آشنایی کم در حالی است که در سینما اطلاعات تربیتی زیادی وجود دارد؛ باید به سمت شناخت منابع تربیتی اسلامی برویم و این شناخت باعث رغبت بیشتر والدین و معلمان به تربیت دینی می‌شود. 

پورحسین با بیان اینکه دو دیدگاه در تربیت فرزندان وجود دارد، اظهار کرد: دیدگاه اول این است که انسان تازه متولد شده یک لوح سفید و بیابان بی‌آب و علف است و ما هر کاری که دوست داریم، می‌توانیم روی این لوح سفید انجام دهیم. 

وی افزود: دیدگاه دوم که دیدگاهی فطری‌نگر است می‌گوید کودک یک لوح سفید نیست؛ در دیدگاه فطری‌نگر، فرد تازه متولد شده بالقوه یک انسان کامل بوده و وقتی در بزرگسالی به کمال نمی‌رسد دلیلش تربیت غلط است. 

پورحسین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید به سمت تمدن ایرانی ـ اسلامی پیش برویم، گفت: تمدن ایرانی ـ اسلامی دو بال دارد؛ یکی از بالها گفتمان علمی و بال دیگر سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است. 

وی تصریح کرد: در بخش گفتمان علمی کارهای خوبی انجام شده گرچه عمق این فعالیتها به جامعه خوب معرفی نشده است. 

قائم مقام معاونت سیما یادآور شد: در بحث سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی دچار یک از دست‌رفتگی شده‌ایم که باید به این مسئله کمک بسیار شود.