ممنوعیت استفاده از تجهیزات امنیتی خارجی در کشور

حجت الاسلام محمد حسین پورموسی در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه ایپاس با اشاره به ارتقای کمی و کیفی این دوره از نمایشگاه ایپاس اظهار کرد: غرفه مخترعان، مبتکران و نوآوران، ایده‌های جدیدی را ارائه کردند که قابل توجه بود و خوشبختانه تعداد شرکت‌های خارجی و داخلی و نیز تنوع محصولات امنیتی و ایمنی حائز اهمیت بود.

معاون سازمان بازرسی کل کشور افزود: پس از نمایشگاه وظیفه رصد محصولات ایمنی و امنیتی تولید شده را بر عهده داریم و باید این محصولات جایگزین محصولات خارجی موجود در کشور شود.

وی گفت: باید بازار کشور را با استفاده از محصولات داخلی اشباع کنیم که این امر موجب اشتغال زایی و نوآوری می‌شود.

پورموسی ادامه داد: نکته حائز اهمیت آن است که نمایشگاه نوآوری و ایده‌های جدید را شناسایی کند و این از وظایف نیروی انتظامی است چراکه یک ایده می‌تواند انقلابی در حوزه‌های ایمنی و امنیتی ایجاد کند و اینها باید مورد حمایت قرار گیرد.

معاون سازمان بازرسی کل کشور گفت: نظارت بر قراردادهای شرکت‌های داخلی با افراد حقیقی و حقوقی نیز باید در اولویت برگزارکنندگان این نمایشگاه قرار گیرد تا محدوده آنها مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت قانونی برای ممنوعیت استفاده از طرح‌ها و محصولات داخلی در مواجهه با محصولات خارجی مشابه در حوزه های امنیتی و انتظامی وجود دارد یا خیر گفت: به دلیل حساسیت‌های امنیتی و قانونی امکان ارائه لایحه یا طرح توسط دولت وجود دارد اما به نظر من در حال حاضر خلاء قانونی وجود ندارد.

پورموسی در خصوص ویژگی بارز این نمایشگاه نیز خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی این نمایشگاه ایده‌های جدید مطرح شده بود که توسط برخی نوآوران ارائه شد که در حد تولید آزمایشی بوده است و به نظر من باید مورد حمایت قرار گیرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی از 26 تا 29 مهر ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.