یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانواده تهرانی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن شرکت کردند

نعمت‌الله ترکی ظهر امروز (چهارشنبه 28 مهرماه) در مراسم افتتاحیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت حضوری اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و 300 هزار خانوار اطلاعات خود را در سایت سرشماری وارد کرده‌اند که تعداد آنها بالغ بر 4 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت می‌شود. 

وی افزود: سرشماری اینترنتی تا جمعه 30 مهرماه تمدید شده و امیدواریم هموطنان بویژه در استان تهران برای تسهیل سرشماری عمومی نفوس و مسکن اقدام به این کار کنند. 

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان تهران تصریح کرد: تاکنون 30 درصد از مردم استان تهران اطلاعات خود را به صورت اینترنتی ثبت کردند که انتظار ما بیش از این جمعیت است و مردم همچنان فرصت دارند تا به صورت اینترنتی اطلاعات خود را وارد کنند؛ البته سرشماری به صورت حضوری نیز آغاز شده و ماموران آمار در طول یکماه آینده به درب منازل مراجعه کرده و اطلاعات هموطنان را دریافت می‌کنند. 

ترکی افزود: در حدود 11 هزار نفر مامور سرشماری از 28 مهرماه تا 28 آبان‌ماه در کل استان تهران فعالیت خواهند کرد و امیدواریم مردم نیز با آنها همکاری و همراهی لازم را داشته باشند. 

وی به انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش در زمینه تبلیغ سرشماری اینترنتی پرداخت و گفت: آموزش و پرورش می‌توانست در بخش تبلیغ سرشماری اینترنتی کمک بیشتری انجام دهد اما انتظارات را برآورده نکرد.