راهبرد بازدارندگی یگان ویژه در مقابله با بحران های اجتماعی

سردار حسن کرمی در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید یگان ویژه استان اردبیل با اشاره به برنامه های راهبردی یگان های ویژه ناجا، اظهارداشت: راهبرد یگان ویژه در مقابله با بحران های اجتماعی، بازدارندگی است؛ تسلط و آمادگی ما علاوه بر ماموریت بایستی در زمان های بحران نیز جلوگیری کننده باشد. 
 
وی با اشاره به نقش و اهمیت آموزش در یگان های ویژه، گفت: آموزش و کسب آمادگی برای نیروهای یگان ویژه بسیار مهم و حائز اهمیت است. 
 
سردار کرمی تصریح کرد: در نقشه راه یگان ویژه، آموزش باید متناسب با تهدیدات باشد به این معنا که ما تهدیدات را بررسی و آموزش های گذشته را نیز دسته بندی می کنیم که اینها بر سه محور آمادگی های جسمانی، عملیاتی و علمی - بصیرتی استوار است. 
 
این مقام ارشد انتظامی، یکی دیگر از راهبردهای بازدارندگی در یگان های ویژه را اشراف اطلاعاتی بر شمرد و گفت: یگان ویژه علاوه بر اشراف کامل اطلاعاتی به سرزمین ماموریتی خود باید کاملا به جمعیت، جغرافیا و تهدیدات حوزه سرزمینی خود نیز آشنا باشد. 
 
فرمانده یگان های ویژه ناجا در خاتمه رویکرد اجتماعی را از مهمترین عوامل بازدارندگی توصیف کرد و اذعان داشت: در این رویکرد باید از سرمایه های اجتماعی که همانا آحاد جامعه هستند در جهت افزایش توان یگان ویژه بهره ببریم، اگر تعامل مناسب با جامعه نداشته باشیم در ماموریت ها با مشکلاتی رو به رو خواهیم شد، همچنین عدم توانایی جذب سرمایه های اجتماعی موجب می شود تا از بازدارندگی این سرمایه بی بهره باشیم. 
 
در خاتمه این مراسم، از تلاش های سرهنگ "محمد مسرور" فرمانده یگان ویژه استان اردبیل قدردانی و سرهنگ "ایوب احمدی" به عنوان فرمانده جدید این یگان منصوب شد.