جایگزین غندالی در صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص شد

پس از برکناری علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش از کابینه دولت یازدهم اینبار خبر از تغییر و تحولات در صندوق ذخیره فرهنگیان به گوش می‌رسد.

براین اساس شهاب الدین غندالی مدیرعامل فعلی صندوق ذخیره برکنار و علیرضا ناصری از اعضای جدید هیئت مدیره این صندوق جایگزین او شد و حکم وی نیز صادر شده است.

هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه روز شنبه 20 شهریور ماه 95 اعضای جدید هیئت مدیره این صندوق را بدین شرح تعیین کرد:

اسماعیلی دانا،‌خجسته، فرزانه،‌عالمی، علیرضا ناصری، هاشمی طبا.

هم‌اکنون نیز علیرضا ناصری به عنوان مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب شده است.

به گزارش تسنیم، صندوق ذخیره فرهنگیان که در سال 73 با هدف ارائه خدمت به‌ویژه در ایام بازنشستگی فرهنگیان پا به عرصه وجود گذاشت این روزها نه‌تنها در عرصه خدمت‌رسانی به مخاطبان خود ناکام مانده است که زمزمه‌های فساد مالی و دریافت پاداش‌‌ها و حقوق‌های نجومی از این صندوق به گوش می‌رسد.

عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان سال‌هاست که مورد انتقاد است و این صندوق با ده‌ها شرکت زیرمجموعه از بانک تا پتروشیمی در ارائه خدمات قابل قبول به جامعه مخاطبانش توفیقی نداشته در حالی که سرمایه‌های این صندوق با کسر 5 درصد از حقوق فرهنگیان و واریز 5 درصد سهم دولت کسب شده است.

در ماه‌های اخیر موضوع تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان جدی‌تر از گذشته مطرح شد و با ورود دادستانی به این ماجرا، 5 نفر در رابطه با تخلفات صندوق فرهنگیان بازداشت شدند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی امروز (یکشنبه 25 مهر 95) تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را مصوب کردند.