ورود زودهنگام به عرصه های انتخاباتی؛ سمی مهلک/ بازی های سیاسی همه را غرق می کند

گروه اجتماعی- پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به حاشیه رانده شدن وظایف اصلی اعضای شورای شهر در ماه های اخیر در حوزه شهری عنوان کرد: ممکن است برخی تصور کنند بخشی از فضای موجود به دلیل فضای انتخاباتی است اما تاکید می کنم انتخابات ارتباطی با وظایف اعضای شورای شهر ندارد.

 

وی با بیان این که اعضای شورای شهر رای خود را از مردم برای پیشبرد امور شهر دریافت کرده اند، گفت: اعضای شورای شهر نیز نباید از یاد ببرند که عملکرد آنها کارنامه آنها است و مردم بر اساس این کارنامه به آنها رای می دهند.

 

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که جوسازی سیاسی در شورا به معنی کارکرد سیاسی است، اظهار کرد: ورود زودهنگام به عرصه های انتخاباتی سهمی مهلک برای کشور و بیش از آن برای شورای شهر است.

سروری با بیان این که از ابتدای سال جاری شاهد رفتارهایی متفاوت با گذشته در شورای شهر هستیم، گفت: این رفتارها به وضوح جهتگیری های سیاسی و انتخاباتی را نشان می دهد که خروجی جز افت کارکردهای مدیریت شهری ندارد.

این عضو شورای شهر با ابراز تاسف نسبت به این که برخی از اعضای شورا راه بدی را در ماه های اخیر انتخاب کرده اند، خاطرنشان کرد: از دید بنده تمام مواضع این افراد در یک اتاق فکر طراحی و هر روز به شورای شهر تزریق می شود و شورا را در چالش های بی جهت سیاسی فرو می برد.

وی با بیان این که فضای موجود در 6 ماه ابتدایی آغاز به کار شورا نیز وجود داشت، گفت: اما اعضا به یک جمع بندی در مورد عملکرد خود رسیده بودند زیرا با رویه ای که وجود داشت کار مردم به پیش نمی رفت.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که افرادی که عملکرد سیاسی در شورای شهر دارند اعمالی را با ظاهری پسندیده اما با باطنی قبیح انجام می دهند، اظهار کرد: اعمالی همانند لغو اختیارات شهردار یکی از همین طرح ها بود که ظاهری مردم خواهانه اما باطنی سیاسی داشت زیرا شهر قفل و ظرفیت ها از دست می رفت.

سروری با اشاره به این که رفتارهای سیاسی درون شورا و نیز فعل و انفعالاتی که توسط احزاب و گروه ها در بیرون شورا انجام می شود، فضای سیاسی مهار شده را دوباره زنده کرد، گفت:امید داریم همه به جمع بندی برسیم که فضای موجود در شورای شهر تهران به نفع پایتخت نشینان نیست.

این عضو شورای شهر در پایان تاکید کرد: اعضای باید بدانند نباید وارد چنین بازی هایی شوند زیرا این بازی ها همه ما را غرق می کند و مردم را از خدماتی که می شود در یک سال آتی به آنها داد بی بهره کند.


لیلی موسوی