ثبت اطلاعات یک میلیون مشترک در صندوق بازنشستگی

بهبود خلیلی گفت: ثبت اطلاعات یک میلیون نفر از مزایای اجرای سیستم ملی شاغلین مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری است که منجر به بهینه سازی نظام وصول کسور و ثبت و ضبط اطلاعات سوابق پرداخت کسور بازنشستگی مشترکین و شفافیت، دقت و سرعت در پاسخگویی و ارتقا خدمت رسانی و کاهش مراحل اداری و صرفه جویی در هزینه ها شده است.

مدیرکل درآمد و هزینه صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سیستم شاغلین در سه هزار و 55 دستگاه اجرایی کشور عملیاتی و تاکنون اطلاعات یک میلیون نفر از مشترکین صندوق تکمیل شده است.

خلیلی افزود: طرح ملی سیستم جامع شاغلین با هدف بسط خدمات دولت الکترونیک و به موجب احکام قوانین برنامه‌های توسعه پنج ساله کشور راه‌اندازی شد.

وی، بهینه‌سازی نظام وصول کسور بازنشستگی مشترکین صندوق، امکان کنترل دقیق و دریافت به‌موقع کسور بازنشستگی، امکان دستیابی به اطلاعات مشترکین صندوق بازنشستگی، ارتقای سلامت اداری، تسریع در برقراری حقوق بازنشستگی و وظیفه، استفاده از اطلاعات در زمان انتقال و استرداد کسور بازنشستگی، استفاده از اطلاعات در برنامه‌ریزی‌ها برای شاغلین نظام اداری کشور و تسهیل در اجرای نظام جامع تامین‌اجتماعی را از دیگر اهداف این سیستم عنوان کرد.

خلیلی بیان داشت: یک میلیون و 135 هزار شاغل، در حال حاضر به صندوق بازنشستگی کشوری کسور بازنشستگی پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به فراهم شدن امکان انتقال حق‌بیمه از سایر صندوق‌های بازنشستگی به صندوق بازنشستگی کشوری در سال گذشته گفت: حق بیمه ایام خدمت غیررسمی 31 هزار و 247 نفر از کارکنان رسمی مشمول و کارکنان پیمانی که صندوق بازنشستگی کشوری را انتخاب کرده‌اند، از سازمان تامین‌اجتماعی به این صندوق انتقال یافت.

خلیلی ادامه داد: کسور مربوط به 273 نفر از صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و 45 نفر نیز از سایر صندوق‌ها به صندوق بازنشستگی کشوری انتقال یافته است.