رئیس جمهور که طی هفته اخیر در پی ناکارآمدی تعدادی از وزیران خود به بهانه ترمیم دولت با آنها خداحافظی کرد قرار است امروز فهرست وزرای پیشنهادی خود برای وزارتخانه های ارشاد، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.

اما طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، ظاهراً پس از رسانه ای شدن برخی اسامی پیشنهادی، بررسی و ارزیابی جوانب مختلف این انتخابها از سوی دولت و مذاکرات با مجلس، فهرست افرادی که قرار است امروز معرفی شوند تغییر کرده است.

گفته می شود در جلسه دولتی ها در نهاد ریاست جمهوری که تا پاسی از شب نیز به طول انجامیده، «سید رضا صالحی امیری» که قرار بود گزینه پیشنهادی برای وزارت ارشاد باشد به دلیل مسائلی که در بحث فتنه داشته است از فهرست وزرای پیشنهادی خط می خورد چرا که شانسی برای کسب رأی اعتماد از سوی مجلسی ها نخواهد داشت.

به همین دلیل طبق آخرین تصمیمات تا این لحظه در جلسه دولتی ها، برای اینکه صالحی امیری در معرض تلاش برای کسب رأی اعتماد از نمایندگان مجلس قرار نگیرد، وی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سوی رئیس جمهور منصوب خواهد شد.

گفته می شود «حسام الدین آشنا»، مشاور فرهنگی رئیس جمهور نیز اصلی ترین گزینه پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

از سوی دیگر با «صادق خرازی»، دیپلمات سابق نیز مذاکراتی برای ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی شده است.

«مسعود سلطانی فر»، رئیس فعلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز همچنان به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی خواهد شد و گفته می شود گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش نیز تا این لحظه «محمدعلی نجفی» است.

البته مذاکرات همچنان ادامه دارد و ممکن است باز هم تغییراتی در این فهرست اعمال شود.