خسرو صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره روند نظارت ها و توجه به بهداشت محیط به ویژه در بیمارستان ها اظهار داشت: چندی پیش معرفی هفت بیمارستان به دلیل تخلفات زیست محیطی و آلودگی های ناشی از پسماندهای بیمارستانی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه چنین اقدامی یکی از نظارت های متداول در روند نظارت بر اقدامات زیست محیطی است، عنوان کرد: در طول سال بازرسان وزارت بهداشت و محیط زیست بر آلودگی های ناشی از پسماندهای بیمارستانی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای کار، برای جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی تذکرهای لازم به افرا و نهادهای خاطی داده می شود. 

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: بیمارستان ها موظف هستند تا به شبکه فاضلاب شهری بپیوندند و در بیمارستان هایی که سیستم فاضلاب شهری وجود ندارد، سیستم تصفیه فاضلاب تعبیه شود که البته این امر نیاز به فضا و صرف زمان و بودجه در این زمینه دارد.

وی در خصوص الزام بیمارستان ها به اتصال به فاضلاب شهری و ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب تصریح کرد: هم اکنون این کار آغاز شده و بیمارستان ها موظف به انجام آن هستند که با تذکر و تعیین زمان منطقی برای اجرا، این کار را باید سریع تر انجام دهند.