شرق: اواسط ماه اكيم (مهر ماه) سال ۲۰۰۲، عمر اميني - مرد ايراني ساكن استانبول- در حالي كه در خانهاش مشغول استراحت بود، با دو ميهمان ناخوانده مواجه شد. احمد و يعقوب دو مرد تركيهاي بودند كه از مدتي قبل بر سر مسايل مالي با هم اختلاف داشتند و مشكلات آنها به گرهي كور تبديل شده بود و به نظر ميرسيد راهحلي براي آن وجود ندارد. دو ميهمان پس از ورود به خانه عمر به او حملهور شدند و وي را به باد كتك گرفتند. آنها بعد از شكنجه مرد ايراني وي را به قتل رساندند و جنازهاش را در صندوق عقب خودروشان گذاشتند تا به منطقهاي جنگلي ببرند.

ماموران پلیس استانبول چند روز بعد در روز ۲۴ اکیم جنازه مردی را پیدا کرد که در یک منطقه جنگلی دفن شده بود. این مرد هیچ کارت شناسایی همراه نداشت و ظواهر نشان می‌داد مدتی نسبتا طولانی از مرگ وی می‌گذرد. کارآگاهان جنایی در تلاش برای پی بردن به هویت مقتول، تحقیقات وسیعی را انجام دادند تا اینکه فهمیدند این مرد تاجر صنعت نساجی بود. پرس‌وجو از همکاران او فاش کرد، مقتول مردی ایرانی به نام عمر است که مباشر صاحب کارخانه بود. به این ترتیب، پرونده قتل عمر به جریان افتاد و کارآگاهان وقتی از اختلافات او با احمد و یعقوب آگاه شدند این دو را تحت تعقیب قرار دادند، اما احمد با کمک عده‌ای از دوستانش توانست به مکان نامعلومی بگریزد و از آن پس خبری از وی نبود. ماموران بعد از دستگیری یعقوب به بازجویی از او پرداختند.
این متهم ماجرا را شرح داد و همدستش را به عنوان قاتل اصلی معرفی کرد، سپس پرونده در اختیار دادگاه قرار گرفت. مدتی بعد از این ماجرا با توجه به اینکه ردی از احمد که پیش از این معلم زبان انگلیسی بود، وجود نداشت دادگاه تصمیم به برگزاری جلسه دادگاه گرفت. احمد در این محاکمه غیابی گناهکار شناخته و به تحمل ۲۱سال زندان محکوم شد، قاضی همچنین متهم ردیف دوم را به زندان محکوم کرد. بعد از آن دیگر خبری از احمد نبود و این پرونده به بایگانی سپرده شده بود تا اینکه ماه پیش اخبار تازه‌ای به گوش رسید و کارآگاهان مطلع شدند قاتل فراری به استانبول بازگشته است. به همین سبب دور تازه‌ای از تفحص‌ها آغاز شد و ماموران با جست‌وجوی گام‌به‌گام فهمیدند، احمد در یک مغازه در منطقه «بیلیک دوزوی» مشغول به کار شده است.
هفته پيش عمليات دستگيري متهم فراري طرحريزي شد و تيمهاي عملياتي به محل كار اين مرد ۲۶ساله رفتند. احمد كه تصور ميكرد ماجراي قتل عمر به فراموشي سپرده شده است زماني كه خودش را در حلقه محاصره ماموران ديد، تلاش كرد بگريزد اما اين تعقيب و گريز با دستگيري وي پايان يافت. اين متهم اكنون به زندان منتقل شده است و به زودي تحقيقات ويژهاي از وي آغاز خواهد شد.