حمیده چوبک - رئیس پژوهشکده باستان شناسی در نامه ای به مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس خواستار اعزام نماینده برای بازدید از عملیات ساخت سد تنگ سرخ و تهیه گزارش عملیات اجرایی آن شد.

چوبک در نامه خود با اشاره به مکاتبات متعدد پژوهشکده باستان شناسی با مجری سد تنگ سرخ شیراز نوشته است: شرکت آب منطقه ای استان فارس برخلاف بند ج ماده 114 قانون برنامه 5 ساله چهارم توسعه و طی مراحل قانونی مطالعات فرهنگی – تاریخی طرح‌های عمرانی در مرحله امکان سنجی، اقدام به ساخت و ساز و عملیات اجرایی در محدوده این سد کرده است.

وی با تاکید بر بی توجهی مجری سد به اخطارهای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پاسخگو نبودن به آنها، خواستار اعزام کارشناسان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به محل ساخت سد و شبکه آن برای ارزیابی وضعیت موجود و مراحل عملیات اجرایی این طرح عمرانی شده است.

به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - براساس بند ج ماده 114 قانون برنامه 5ساله چهارم تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات دولتی موظفند قبل از اجرای طرح‌های عمرانی گسترده و در مرحله امکان سنجی و مکان یابی نسبت به انجام مطالعات فرهنگی - تاریخی میراث فرهنگی در آن خصوص اقدام کنند و در طراحی و مکان یابی طرح‌های یادشده نتایج مطالعات را رعایت کنند.