سیدعلی ابوالحبیب؛ محقق طب اسلامی اظهار داشت: مغزهای گیاهی دارای خواص بسیار زیادی است و مهمترین پروتئینها در مغزهای گیاهی گنجانده شده است.

به گزارش فارس، وی گفت: در طول روز افراد می‌توانند ۲۰ عدد مغز مصرف کنند که شامل مغز بادام، مغز پسته، مغز گردو و فندق است یعنی از هر مغز ۴ عدد مصرف شود که این مقدار به بدن سود بسیار زیادی می‌رساند.

این محقق طب اسلامی اضافه کرد: مغزها خلط ساز هستند و افرادی که مغز آنها نزله بیشتری تولید می‌کنند، می توانند از این مغزها استفاده کنند و افرادی که از مغزهای گیاهی به مقدار کافی استفاده می‌کنند، مغز آنها پاک‌تر است و مطلب را در کمترین زمان حفظ می‌کنند.

ابوالحبیب افزود: نابغه‌ها کسانی هستند که محیط مغزی آنها پاک‌تر از افراد عادی است و مصرف مغزهای گیاهی در یادگیری و توان حافظه می‌تواند، بسیار مفید باشد.

وی بیان داشت: می‌توان ۵۰ گرم از انواع مغزها یعنی از هر مغز حدود ۱۲.۵ گرم را پودر و در یک کیلو عسل مخلوط کرد؛ افرادی که کارهای فکری انجام می‌دهند، می‌توانند صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری از عسلی که حاوی مغزهای گیاهی است، مصرف کنند زیرا مصرف آن انرژی کافی به مغز می‌رسد و قند خونشان افت نمی‌کند و حتی کودکانی که صبح ناشتا و قبل از صبحانه عسل محتوی چهار مغز را مصرف کنند، ذهنشان آمادگی یادگیری بیشتری است.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: اگر بیش از ۲۰ عدد از مغزهای گیاهی در طول روز خورده شود، به بدن ضرر زیادی می‌رساند؛ به دلیل اینکه مغزهای گیاهی عمدتاً‌ دارای طبیعت گرم و خشک هستند و استفاده بیشتر از این مغزها ترشح صفرا در بدن را بیشتر می‌کند و مزاج افراد گرم‌تر می‌شود، به همین دلیل افرادی که روزانه به تعداد مناسب مغزهای گیاهی مصرف می‌کنند، سرحال‌تر هستند.

مغزهای گیاهی مانند بادام، گردو، فندق و پسته منبع غنی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید برای بدن است.

گردو، بادام، فندق و پسته حاوی ۲۰ نوع پروتئین هستند که با استفاده معقول از آنها نیازهای بدن تأمین می‌شود. آجیل‌ها منبع انرژی در بدن هستند و بهترین روش، استفاده از چهار مغز «گردو، بادام، فندق و پسته» یا به صورت شیرهای گیاهی است که به جای یک وعده اصلی غذا از هر مغز، ۱۲.۵ گرم از هر کدام همراه با عسل یا خرما یا کشمش یا توت خشک مصرف شود.

این مقدار آجیل ۴ برابر گوشت انرژی دارد البته مغزهای گیاهی عمدتاً‌ دارای طبیعتی گرم هستند اما برخی از مغزها مانند تخمه گرمک، تخمه هندوانه، ‌ تخمه کدو و شاه بلوط دارای طبیعتی سرد و تر هستند و بقیه مغزها مانند بادام، پسته، ‌ بادام زمینی، تخمه طالبی، نارگیل، ‌ تخمه خربزه، کنجد، ‌ گردو، ‌ بادام هندی و فندق دارای طبیعی گرم هستند.