سرگرد علی سرحدی  گفت:چندی پیش و به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت مبنی بر اینکه فردی در اینستاگرام با به دست آوردن عکس های وی قصد اخاذی 800 میلیون ریالی از او را داشته، پرونده ای تشکیل و با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.  

سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان افزود: کارآگاهان این پلیس با اقدامات فنی و تخصصی خود ظرف 72 ساعت متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کرده و به پلیس فتا انتقال دادند.  

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه در فضای مجازی شده بود پس از رویت مستندات و ادله دیجیتال متخصصان این پلیس لب به سخن گشود و نسبت به بزه انتسابی اعتراف کرد.  

سرگرد سرحدی در ادامه اظهار داشت: متهم دستگیر شده در تحقیقات تخصصی پلیس اعلام داشت که با توجه به تسلطی که در امور رایانه و فضای مجازی داشته هیچگاه فکر نمی کرد که توسط پلیس فتا دستگیر شود.  

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در پایان ضمن اشاره به ماده 16 و 17 قانون جرایم رایانه ای و مجازات افرادی که به وسیله سیستم های رایانه ای صوت و یا تصویر دیگری را بدون اطلاع وی منتشر و یا تحریف می کنند خاطر نشان کرد: بیشتر مجرمان فضای مجازی از عواقب اعمال خود در این فضا نا آگاه هستند.