جاده های شمال در پایان هفته برفی است

امیر حسین نقشینه با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور گفت: در 24 ساعت گذشته در اهر،سراب،سردشت،مهاباد،کنگاور،قروه،ضیا الدین،چاراویماق،کوهدشت و خرمدره شاهد اولین بارش باران پائیزی بودیم. 
 

وی ادامه داد: در ماکو، جلفا،اهر،مشکین شهر، اردبیل، کلیبر،سراب، ورزقان،هریس،سرعین، نیر و بستان آباد هم بارش برف گزارش شده است. 

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز بارش برف و  باران به صورت پراکنده در استان های مرکزی، اردبیل،آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،ایلام،کردستان، کرمانشاه،خراسان رضوی،استان تهران، مازندران، سمنان،قزوین،قم،البرز و لرستان ادامه دارد. 

نقشینه با بیان اینکه شدت بارش ها امروز در دامنه های البرز،غرب مازندران و گیلان بسیار زیاد است، افزود: افرادی که پایان هفته به شمال کشور می روند باید برای مواجه شدن با برف آمادگی داشته باشند. همچنین جاده های شمالی در این روزها لغزنده است. 

وی با اشاره به ورود گردو  خاک به کشور تاکید کرد: براساس نقشه های پیش بینی،بستر ظهور توده های گرد و خاک در کشور عراق،کویت و عربستان فراهم است و به زودی موج جدید گرد و غبار به کشور وارد می شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی در مورد میزان بارش ها گفت: در هفته اخیر انزلی با 220 میلیمتر بارندگی رکورد دار بیشترین بارش باران در کشور بود. این در حالی است که میانگین بارش باران تهران در طول سال 270 میلیمتر است. بعد از انزلی، شهرستان رامسر با 174 میلیمتر در رتبه بعدی قرار دارد. بارش روز گذشته در تهران  نیز تنها 0.4 میلیمتر بود.