اگر به عنوان مدیر یک کسب وکار فعالیت می کنید پس باید بازاریابی اینترنتی و نیز مارکتینگ آنلاین را شنیده باشید و حتی نقش پررنگی که نت مارکتینگ در سودآوری شما خواهد داشت را بدانید. طراحی سایت و سئو دو پایه و بنیان برای ورود به دنیای نت مارکتینگ می باشند. در واقع امروزه کسب وکارها سمت و سوق خود را به سمت بازاریابی اینترنتی بیشتر نشان می دهند بطوریکه واحد و بخش بازاریابی اینترنتی را در کادر سازمانی خود گنجانده اند و یا در گامی پیش تر مشاهده می کنید که برخی کسب وکارها تنها مشتریان خود را از دنیای نت و نت مارکتینگ بدست می آورند و موفقیت بالایی را نیز در این میان بدست آورده اند.

 

چگونه طراحی سایت را آغاز کنید؟

 

حال که با اهمیت و نقش بازاریابی اینترنتی بر کسب وکار خود آشنا شدید چطور می توانید به طور حرفه ای در این زمینه فعالیت کنید. طراحی سایت حرفه ای اولین گام در این راستا می باشد. نیازهای کسب وکاری ، خدمات مختلف خود را در نظر بگیرید و حال آن ها را در بخش های مختلف سایت خود بگنجانید. در منوها و زیر منوهای خود سرویس ها و محصولات خود را بگذارید بطوریکه کاربر بتواند به راحتی به صفحات و بخش های مورد نیاز خود ورود نماید. کاربران اغلب تمایل به گشتن برای نیاز خود ندارند و اگر شما خواسته کاربر را در دسترس او نگذارید شاید تمایل به بستن و ترک نمودن سایت شما نمایند. آیتم مورد توجه دیگر گرافیک سایت و نمای ظاهری سایت می باشد. اینکه سایت شما قالب زیبا داشته باشد می تواند جلوه ای حرفه ای به کسب وکار شما بخشد و اعتبار شما را در مقابل کاربران شما بیشتر نماید. طراحی لوگو نیز می تواند نمایی حرفه ای از کسب وکار شما دهد.

 

سئو سایت و نقش آن در مارکتینگ

 

پس از طراحی سایت حال باید به دنبال راه هایی برای جذب مشتری و کاربر باشید تا کاربران سایت شما را ببنند و با خدمات و محصولاتی که ارائه می کنید آشنا گردند. بهینه سازی سایت و سئو سایت پروسه ای است که در آن کاربران را از موتورهای جستجو به سمت سایت شما هدایت می کند. در واقع کاربران موتورهای جستجو به واسط کلمات کلیدی نیازها و خواسته های خود را عنوان می کنند و در خروجی موتورهای جستجو لیستی از سایت ها را نشان خواهند داشت. حال اگر سایت شما در این لیست باشد می تواند شانس دستیابی به مشتری و خریداران خود را افزایش دهید. در واقع موتورهای جستجو به ویژه گوگل مناسب ترین ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می کنند در واقع کاربرانی که نیازمند محصول و یا سرویس خاصی می باشند. فرض نماید سایت شما در زمینه   پیش فروش خودروهای وارداتی  ،  فروش لیزینگی خودرو    ،    فروش اقساطی خودرو ،  فروش لیزینگی خودرو ، فروش اقساطی خودرو ،  فروش اقساطی خودرو، دوربین مدار بسته  ، تور لحظه آخری باشد در این صورت می توانید المان ها و فاکتورهای داخلی وبیرونی سئو سایت را مطابق با این کلمات چیدمان باید نمایید.

 

 

نت مارکتینگ در بازاریابی نوین

 

امروزه بازاریابی اینترنتی توانسته است در اکثر مشاغل وارد گردد و حسب بازار و درآمد را برای خود اختصاص دهد. امری که روشن می باشد این است که روند سودآوری بازاریابی اینترنتی و کاربرد آن توسط افراد و مشاغل رو به افزایش می باشد و در گامی جلوتر ، برخی مشاغل به واسط بازاریابی اینترنتی خود ظهور پیدا کرده اند و در دنیای مجازی استارت آپ خود را زده اند و بعدا وارد دنیای فیزیکی شده اند. آمارها نشان داده است که کسب وکارهای نوظهوری که به واسط نت مارکتینگ بخش بازاریابی خود را آغاز کرده اند و تمرکز واحد فروش خود را در محیط نت گذاشته اند با قدرت و سرعت بسیاری در حال پیشرفت و سودآوری هستند به طوریکه از مشاغل پردرآمد شناخته شده اند. از شواهد این طور می توان به نتیجه رسید که در آینده ، نت مارکتینگ یکی از شاخه های جدی در بازاریابی مشاغل به حساب می اید و در برخی کسب وکارها تنها به نت مارکتینگ خود تمرکز می نمایند. علاوه بر اینها با ظهور نت مارکتینگ ما شاهد مشاغل جدید و نیز حذف برخی مشاغل قدیمی بوده ایم که این خود تحولی که در آینده در بخش مارکتینگ کسب وکارها اتفاق می افتد را بازگو می کند.این افزایش رقابت می تواند در آینده به طور جدی تری سخت تر باشد.

توزیع رسانه ای :‌ رپورتاژ ادز