مرگ دسته جمعی 10 هزار قورباغه+ تصاویر

آژانس محافظت از محیط زیست پرو تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده است تا علت مرگ  10 هزار قورباغه‌ای که جسد آنها در نزدیکی رودخانه‌ای در جنوب این کشور شناسایی شد را کشف کند.

این کمپین افراد زبده و سرشناسی را استخدام کرده است تا به کمک آنها دریابد این مرگ دسته‌جمعی به چه دلیل صورت گرفته است و چه عاملی باعث شده این تعداد قورباغه یکجا جان خود را از دست بدهند.

جنازه این قورباغه‌ها در ساحل رودخانه کوآتا شناسایی شده است و هنوز هیچ کس به درستی نمی‌داند چه اتفاقی مرگ آنها را باعث شده است.

دولت پرو هرگونه اتهام مبنی بر انتقال خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به این رودخانه را رد کرد و صنایع بزرگ این کشور هم گفتند هیچ گونه استفاده‌ای از آب رودخانه نمی‌کنند.

این نژاد قورباغه آبی تیکتیکاکا نام دارد که از جمله گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض محسوب می‌شود و محل زندگی آن آب شیرین است. این قورباغه فقط در دو کشور پرو و بولیوی زندگی می‌کند و زیست‌شناسان نگران ادامه بقای آن هستند.

کارشناسان هم‌اکنون جنازه 100 قورباغه که در این منطقه جان خود را از دست دادند به آزمایشگاه منتقل کردند و بررسی‌های دقیق را روی آن دنبال می‌کنند.