بی‌اثر کردن تهدید کشور با پدافند غیرعامل

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مانور نمادین پدافند غیرعامل کشور که در مدرسه دوره اول پسرانه شهید محمد نورعلی منطقه 4 تهران برگزار شد، با برشمردن اهمیت فرهنگ عاشورا، اظهار داشت: فرهنگ محرم و عاشورا، فرهنگی قدرت‌آفرین است که مقاومت کشور را بالا می‌برد و اگر به فرهنگ عاشورا تمسک پیدا کنیم می‌توانیم در همه صحنه‌ها پیروز باشیم.

وی با اشاره به دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: در این مسیر از فرهنگ عاشورا درس گرفته‌ایم و در طول دفاع مقدس نیز این فرهنگ به ما کمک کرد که علی‌رغم فشارها و تهاجمات زیاد، صحنه جنگ را به دانشگاهی برای پرورش نسل انقلاب تبدیل کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: در طول بعد از دفاع مقدس نیز از فرهنگ عاشورا استفاده می‌کنیم و هر کس به دشمنی این انقلاب بیاید جایگاهی که در این فرهنگ دارد، جایگاه یزید است.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ عاشورا برای مقابله با باطل تصریح کرد: این فرهنگ به عنوان یک مؤلفه قدرت‌آفرین برای تهدیدها استفاده می‌شود.

سردار جلالی با اشاره به هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز شهادت محمدحسین فهمیده گفت: یاد همه شهدای دانش‌آموز را در طول دفاع مقدس که از ستون‌های اصلی دفاع بودند، گرامی می‌داریم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت 13 آبان سالروز استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا عنوان کرد: آمریکا به عنوان مظهر ظلم و استکبار و پدر همه تروریست‌های جهان و کسی که خود تروریست را تولید، پرورش و بعد اداره و کنترل می‌کند، به عنوان دشمن اصلی نظام جمهوری اسلامی معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه کنار هم قرار گرفتن ماه محرم، هفته دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی دارای مفاهیم جالبی است، گفت: در سال 82، پدافند غیرعامل با عنایت و توجه رهبر معظم انقلاب ایجاد شد.

سردار جلالی با برشمردن مفاهیم پدافند غیرعامل متذکر شد: پدافند غیرعامل بی‌اثر کردن تهدید در کشور است و اینکه دشمن را بشناسیم و 13 آبان کمک می‌کند تا دشمن خود را شناخته و بدانیم دشمنی آمریکا وجود دارد و با برجام و بدون برجام این دشمنی از بین نمی‌رود و دشمنی ما با آمریکا ریشه‌دارتر از این حرف‌هاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تشریح محورهای اصلی پدافند غیرعامل یادآور شد: موضوع پدافند غیرعامل یعنی تهدیدشناسی است و 13 آبان محور تهدیدشناسی را یادآوری می‌کند.

وی با اشاره به هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: دانش‌آموزان به عنوان کسانی که فرزندان آینده انقلاب هستند باید با مؤلفه پدافند غیرعامل آشنایی خوبی داشته باشند و بدانند پدافند غیرعامل محور مقاومت و مستحکم‌سازی کشور در برابر تهدید است.

سردار جلالی با بیان اینکه مصون‌سازی در پدافند غیرعامل به معنی آمادگی، تمرین و آموزش برای مقابله با آن است، خاطر نشان کرد: هر کسی در حوادث باید وظایف خود را دنبال کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تمرین، رزمایش و افزایش مهارت از جمله مؤلفه‌های مهم در پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: آمادگی می‌تواند ما را در مقابله با آسیب‌ها کمک کند.

وی تأکید کرد: مدارس و دانش‌آموزان باید مظهر تولید آمادگی باشند و بتوانند ایستادگی خود را نشان دهند.

سردار جلالی متذکر شد: رزمایش پدافند غیرعامل در 500 مدرسه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و امروز مدرسه شهید محمد نورعلی منطقه 4 تهران به عنوان نماینده مدارس محل اجرای رزمایش پدافند غیرعامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطر نشان کرد:‌ آمادگی شما دانش‌آموزان به دشمنان پیام می‌دهد که این مردم، دانش‌آموزان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و پیران کشور آماده مبارزه با ظلم و ستم آمریکا هستند.

به گزارش فارس، در این مراسم رزمایش پدافند غیرعامل با نظمی خاص و با حضور سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان بسیج دانش‌آموزی،‌ سازمان پدافند غیرعامل، وزارت آموزش و پرورش، اورژانس کشور و سازمان آتش‌نشانی برگزار شد و جلوه‌هایی از مقابله با تهدیدهای غیرنظامی در حوزه پدافند غیرعامل به نمایش گذاشته شد.