پناهگاه آمریکایی ضد حملات هسته‌ای + عکس

 روزنامه میرور انگلستان برای نخستین بار تصاویری منتشر کرده است که یک پناهگاه مخفی و متروکه برای ایمن ماندن در مقابل جنگ‌های هسته‌ای را نشان می‌دهد.

 

این پناهگاه برای زندگی طولانی پنج نفر طراحی شده بود و هیچ ارتباطی با دنیای بیرونی نداشت تا در صورت بروز جنگ‌های هسته‌ای مشکلی برای ساکنان آن ایجاد نشود.

 

این طور که روزنامه میرور گزارش داده است، پناهگاه هسته‌ای در سال 1967 میلادی ساخته شد و یک معمار آمریکایی به نام «آلفرد ایستون پور» در شهر فلوریدا وظیفه طراحی و ساخت آن را برعهده داشت.

 

هم‌اکنون پس از گذشت نیم قرن دولت آمریکا برای نخستین بار به گروهی از افراد اجازه داد وارد این پناهگاه شوند و از آن عکس بگیرند.

 

در عکس‌های منتشر شده مشخص شد در این پناهگاه همه تجهیزات لازم وجود دارد و حتی بسته‌های مواد غذایی دست‌نخورده نیز هنوز در آن دیده می‌شود.

کتاب‌ها، دفترچه راهنما و دیگر وسایلی که در این پناهگاه جاسازی شدند به همان صورت باقی مانده‌اند و البته چندین مخزن بزرگ اکسیژن نیز در هر اتاق تعبیه شده است تا ساکنان پناهگاه زیرزمینی برای تنفس دچار مشکل نشوند.

 

سقف این پناهگاه به انواع مختلف سیستم‌های ارتباطی مجهز شده است و کابل‌ها، دستگاه‌های گیرنده و ... به خوبی کار می‌کنند و ساکنان پناهگاه می‌توانستند متوجه شوند در دنیای بیرون چه اتفاقی می‌افتد.

در مجموع می‌توان گفت تنها نکته‌ای که نشان می‌دهد این پناهگاه نیم قرن قبل ساخته شده، تاریخ درج شده روی بسته مواد غذایی است و مابقی تجهیزات نو و کاربردی باقی مانده‌اند.