طرح جامع آستان امامزاده داود (ع) تایید شد

درباره زیربنای آستان مقدس امامزاده داود (ع) گفت:‌ زیربنای این استان 16 هزار مترمربع است.

وی درباره تعداد بازدید زائران از این آستان افزود: به صورت میانگین حدود 10 هزار زائر در 6 ماهه ابتدایی سال از آستان مقدس امامزاده داود (ع) بازدید داشته‌اند این در حالی است که در ایام پیک روزانه ما شاهد بازدید 150 هزار زائر از آستان مقدس امامزاده داود (ع) هم بوده‌ایم.

تولیت آستان مقدس امامزاده داود (ع) تصریح کرد: طرح جامع آستان تهیه، تدوین و تأیید شده و حتی قراردادی هم با مهندس مشاور مجری این طرح منعقد شده و آنها هم مطالعه اجرای طرح را انجام داده‌اند.

کیهان درباره توسعه آستان مقدس امامزاده داود (ع) اظهار داشت: برنامه‌ای برای توسعه زیربنای آستان نداریم که دلیل این امر هم کاهش شدید زائر در 6 ماهه دوم سال به دلیل سرمای خاص این منطقه است که البته در 6 ماهه اول سال زائرین استقبال بالایی از آستان مقدس امامزاده داود (ع) دارند و این کاهش زائر را جبران می‌کند.

وی در همین راستا افزود: به دلیل تعداد محدود زائرین در 6 ماهه دوم سال و سرمای شدید این منطقه برنامه خاصی برای توسعه زیربنای آستان مقدس امامزاده داود (ع) جهت بهره‌برداری از آن در 6 ماهه اول سال نداریم چرا که امکانات و تجهیزات نگهداری از آن وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره از سال‌های گذشته در آستان مقدس امامزاده داود (ع) وجود دارد که می‌کوشیم با طرح جامع آن را تکمیل کرده و درآمد پایداری را برای آستان در نظر بگیریم.

کیهان گفت: بخشی از طرح جامع آستان مقدس امامزاده داود (ع) سنگ‌کاری حیاط آستان، تعریف کاربرد جدید زیرزمین آستان که تا کنون بدون استفاده بوده و همچنین بهسازی سردر ورودی است.

وی تصریح کرد:‌ تمامی برنامه‌های ما در طرح جامع شامل اصلاح زیربنای آستان و بهسازی بخش‌هایی از امور است، تماماً بر مبنای حفظ بافت سنتی، مذهبی و اسلامی آستان مقدس امامزاده داود (ع) صورت می‌گیرد.

تولیت آستان مقدس امامزاده داود (ع) درباره تعداد ساکنان امامزاده داود (ع) گفت: ‌60 نفر ساکن محلی امامزاده داود (ع) در 6 ماهه اول سال هستند که با اولین برف در 6 ماهه دوم به تهران یا روستایی در 8 کیلومتر پایین‌تر از آستان مقدس امامزاده داود (ع) مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: تعدادی از ساکنین امامزاده داود در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و تعطیل 6 ماهه دوم برای میزبانی از تعداد اندکی از زائران به این روستا باز می‌گردند اما می‌توانیم بگوییم که در ایام عادی هفته در امامزاده داود (ع) سکنه خاصی زندگی نمی‌کنند.