فاطمه اصفهانی فوق تخصص خون و آنکولوژی میزان شیوع سرطان سینه در ایران را کمتر از کشورهای غربی خواند و اظهار کرد: سالیانه حدود ده هزار بیمار جدید شناسایی می شود که از لحاظ آماری کمتر از کشورهای غربی است اما سن بروز این سرطان در کشور ما حدود 10 سال پایین تر از سایر کشورهای اروپایی و غربی است.

وی علت پایین بودن سن بروز سرطان سینه در ایران را نامشخص دانست و تصریح کرد: شاید یکی از علل جوان گرایی سرطان سینه در کشور ما پایین بودن میانگین سنی جمعیت کشور بوده و لازم به ذکر است عوامل محیطی هم در آن دخیل هستند.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی با اشاره به وجود تمام درمان های جدید ایمنی و داروهای شیمی درمانی در کشور گفت: خوشبختانه در صورت مراجعه به موقع، پاسخ به درمان هم در ایران تا حد زیادی قابل قبول است اما متاسفانه برخی بیماران حتی با وجود آگاهی و فرهنگ بالا در مراحل پیشرفته مراجعه می کنند که احتمال بهبودی آنان بسیار کم است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت به علامت های کوچک و تغییرات ناچیز روی سینه ادامه داد: درصد موفقیت درمان به طور کامل وابسته به مرحله بیماری فرد دارد که در صورت مراجعه به موقع درمان پنج ساله تا 85 درصد موفقیت آمیز می باشد.

اصفهانی در پایان حفظ سینه را اولویت های درمانی امروز خواند و خاطرنشان کرد: توجه به ژنتیک، غربالگری و زمان انجام آن، مقدار تاثیر داروهای جدید بر بیماران را از جمله موارد مهم برای این سرطان است.