علی اصغر بیات در خصوص تصمیم نمایندگان به تجمیع بیمه‌ها و تفکیک آن از سازمان تامین اجتماعی گفت: گویی قرار نیست سازمان تامین اجتماعی به آرامش برسد و عده ای نمی خواهند این سازمان خدمات رسان آرامش داشته باشد و کماکان می خواهند آن را در حاشیه نگه دارند.

وی افزود: هراز گاهی وزارتخانه و نهادهای ذیربط چشم طمع به اموال کارگران دارند در حالی که منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی از محل ذخایر و اندوخته های چندین نسل بیمه شده و مستمری بگیران سازمان شکل گرفته است و این منابع مشاع بین النسلی و حق الناس است.

بیات یادآور شد: عده ای می گویند، درمان تامین اجتماعی مال ماست و نه به فکر کارگران هستند و نه به فکر دولت بلکه برخی مقاصد و نیات دستگاهی و صنفی خود را دنبال می کنند در حالی که حتی در حال حاضر نیز، اولویت و مقدمات بسیار زیاد دیگری غیر از ادغام بخش درمان وجود دارد که این نهادها باید به آن توجه کنند.

رئیس شورای عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: بیمه سلامت و وزارت بهداشت ابتدا بخش های درمانی مربوط به دستگاه ها، وزارتخانه ها و نهادهای دولتی که از منابع دولتی هستند را ادغام کنند. مراکزی چون مراکز درمانی بانک ها، بیمه های دولتی، وزارت نفت، آموزش و پرورش، کمیته امداد و ... که تماما از منابع و بودجه دولتی ساخته و نگهداری و اداره می شود. نه اینکه یک راست به سراغ اموال کارگران و بازنشستگان که حق الناس است بیایند. در حالی که بخش درمان اعم از مستقیم و غیرمستقیم در سازمان تامین اجتماعی همانند بخش سرمایه گذاری، پاره تن تامین اجتماعی است و باید در قالب یک پیکر واحد و منسجم، راهبری و هدایت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نکته آخر اینکه جدایی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی کاری است که در رژیم سابق انجام شد و پس از انقلاب با تصویب قانون الزام، اصلاح شد و شایسته نیست که دوباره همان مسیر شکست خورده را طی کنیم.