تأکید سروری بر غیر‌قانونی بودن انتشار اسناد محرمانه

 پرویز سروری در سیصد و یکمین جلسه شورا با اشاره به اظهارات دادستانی و نقش احمد حکیمی‌پور در انتشار اسناد محرمانه گفت: در این موضوع باید بگویم که با سرپوش گذاشتن و از کنار موضوع رد شدن، این معضل حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: سخنگوی قوه قضاییه و دادستانی بر محرمانه بودن اسناد تأکید داشته‌اند و در مرحله اول باید گفت انتشار اسناد محرمانه خود جرم محسوب می‌شود.

سروری در ادامه افزود: اما اینجا دو سوال مطرح می‌شود ابتدا اینکه ‌شنبه که این اسناد منتشر شد خانم آباد با آقای حکیمی‌پور صحبت می‌کنند و آقای حکیمی‌پور صراحتاً می‌گویند یاشار سلطانی را نمی‌شناسند اما بعد از ساعاتی مصاحبه می‌کنند و اذعان می‌دارند که یاشار سلطانی فردی دلسوز، متدین و امین است‌.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این چه رویه‌ای است که در یک جا منکر رابطه با آقای سلطانی می‌شوند و در جایی دیگر وی را فردی متدین و دلسوز و امین می‌خوانند. این‌ها در حالی است که همچنان باید بر غیر‌قانونی بودن انتشار اسناد محرمانه تأکید کرد.

سروری اظهار داشت: در کنار هم قرار دادن این موضوعات نشان می‌دهد که اتاق فکری از بیرون در حال بر هم زدن فضای شوراست . آقای حکیمی‌پور هم سابقه بر هم زدن شورا را دارند و وقتی مراجعه می‌کنیم به آرشیو وقایع شورای اول رد آقای حکیمی‌پور در همه جا دیده می‌شود.

وی گفت: این در حالی است که من در ابتدای شورای چهارم در صحبتی که با آقای حکیمی‌پور داشتم وی از رویه‌ای سخن می‌گوید که مبنایش همکاری بود اما آیا بردن آبروی چندین تن از اعضای شورا معنای همکاری می‌دهد.

بر اساس گزارش اداره کل ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا خاطرنشان ساخت: ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که با مشعل وارد انبار باروت شویم ولی جرقه‌ای هم زده نشود، متاسفانه زمینه‌های تنش را در شورا ایجاد می‌کنند و بعد انتظار دارند شورا از تنش به دور باشد.

وی ادامه داد: ما به طور حتم از شهرداری می‌خواهیم بیایند و در صحن شورا توضیحاتی را ادا کنند اما به طور یقین اقدامات آقای حکیمی‌پور فضای موجود در شورا را بر هم خواهد زد و شورا را به سمت فضای شورای اول سوق خواهد داد و دود این کار هم به چشم همه و مردم خواهد رفت و مردم اعتمادشان از شورا سلب خواهد شد.