دبیر اجرایی نخستین سمینار تخصصی در اختلالات اسکلتی عضلانی با اعلام این خبر گفت: این سمینار به همت انجمن علمی فیزیوتراپی ایران و دانشکده‌های توانبخشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با هدف آشنایی با آخرین تکنیک‌های درمان و تشخیص اختلالات اسکلتی عضلانی و آشنایی همکاران با مقالات و تجربیات جدید در این زمینه از تاریخ 4 تا 5 آذرماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

وی محورهای مهم در این سمینار را رویکرد فیزیوتراپی در ارزیابی اختلالات سیستم حرکتی با منشاء عضلانی اسکلتی، نقش مدالیته‌های الکتروفیزیولوژی و الکتروتراپی در ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات سیتم حرکتی با منشا اسکلتی عضلانی، فیزیوتراپی و تکنولوژی‌های نو در خدمت ارزیابی و درمان اختلالات سیستم حرکتی با منشاء اسکلتی عضلانی، نقش واقعیت مجازی در آینده ی فیزیوتراپی اختلالات سیستم حرکتی با منشاء اسکلتی عضلانی (پلی به فردا)، نقش فیزیوتراپی در اختلالات سیستم حرکتی با منشاء اسکلتی عضلانی در ضایعات ورزشی عنوان کرد.

دبیر اجرایی نخستین سمینار تخصصی در اختلالات اسکلتی عضلانی در خصوص اهمیت ارزیابی در تشخیص اختلالات اسکلتی عضلانی اظهار داشت: اگر ارزیابی صحیح انجام شود و اختلالات درست تشخیص داده شوند یعنی بیمار از جهت انحرافات ستون فقرات، سیستم اسکلتی عضلانی درست معاینه و مورد بررسی قرار گیرد این امر می‌تواند نقش مهمی در درمان و حتی سرعت بهبودی بیمار داشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر کف پا و انحرافات ستون فقرات از سن دبستان و اوایل سن رشد مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت مشکل تشخیص داده شود این افراد می‌توانند از همان موقع مورد درمان و پیشگیری قرار گیرند تا در بزرگسالای دچار انحرافات زانو و ستون فقرات نشوند و همچنین از تحمیل بار زیاد مالی به جامعه پیشگیری می‌شود.

انتظاری اظهار داشت: این سمینار دارای امتیاز بازآموزی برای کلیه فیزیوتراپیست‌ها در مقاطع مختلف، فیزیوتراپی ورزشی، متخصصین ارتوپدی و سایر گروههای پزشکی مرتبط است.

وی در خاتمه یادآور شد: در حاشیه برگزاری این سمینار نمایشگاهی از جدیدترین تجهیزات و فناوریهای نوین در فیزیوتراپی و همچنین کارگاه ها و پنل های آموزشی برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد و کلیه علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت انجمن علمی فیزیوتراپی ایران به آدرسwww.iran-pta.ir مراجعه