وجود 70 آسیب اجتماعی علی رغم بودجه عظیم فرهنگی در پایتخت

گروه اجتماعی- عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با تاکید بر این که شورای چهارم شهر تهران خدمات گسترده تری را نسبت به دوره های گذشته خود به مردم شهر ارایه داده است، عنوان کرد: این که در سال آخر این شورا شاهد بحث هایی چالشی هستید به معنای خصومت با یک شخص یا نهاد نیست.

 

وی با تاکید بر این که تمامی اعضای شورای شهر افرادی فرهیخته، مومن و دلسوز مردم هستند، گفت: در صورتی که شاهد نکات قائله برانگیز در شورا هستید همه از باب دلسوزی است. شخصا بعید می دانم از باب خصومت باشد زیرا اگر توضیحات بیشتری برای منتقدین داده شود قطعا این مطالب را مطرح نمی کنند.

 

ناصحی با بیان این که اعضای شورا هنگامی که به نکته یا ابهامی بر می خورند از کارشناسان خود اطلاعات مورد نیاز برای ارایه در صحن شورای شهر را دریافت می کنند، تاکید کرد: مشخص نیست کارشناسان تمامی ابعاد موضوعات را دریافت کرده باشند لذا نیاز است از سوی شهرداری یا هر شخص یا نهادی که موضوع به آنها مرتبط است توضیحاتی ارایه شود تا اعضا قانع شوند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که شورای شهر تهران در یک سال باقی مانده از عمر این دوره شورای شهر کار نکرده بسیاری را دارند، گفت:مردم همواره انتظارات رو به پیشرفتی دارند زیرا می خواهند شهرشان همواره رو به توسعه و پیشرفت باشد.

وی با اشاره به این که همه اعضای شورا و تمامی مراجع و افراد مرتبط با موضوع فرهنگ باید توجه بیشتری به آسیب های اجتماعی داشته باشند، خاطرنشان کرد: موضوعات فرهنگی جان و روح تمامی اقدامات موجود در یک شهر و حتی کشور است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: لذا بر این موضوع علی رغم اقدامات انجام شده باید تلاش های بیشتری صورت گیرد.

تمام مراجع فرهنگی به میدان بیایند

ناصحی با اشاره به این که تمامی مراجع ذی ربط از جمله آموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی، هنرمندان و غیره باید به میدان کارهای فرهنگی بیایند، گفت: شهرداری به تنهایی نمی تواند مسائل بغرنج فرهنگی در این شهر را  حل کند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که تهران از بودجه فرهنگی عظیمی برخوردار است، اظهار کرد: در حال حاضر با 21 آسیب اجتماعی آشکار و 50 آسیب اجتماعی پنهان مواجه هستیم.در صورتی که آسیب های اجتماعی آشکار را برطرف نکنیم، آسیب های پنهان یکی پس از دیگری بروز خواهند کرد.

لیلی موسوی