خط ۷ مترو؛ 85 درصد پیشرفت داشته است

مازیار حسینی با بیان اینکه خط ۷ مترو تهران با طول  ۲۷ کیلومتر و ۲۳ ایستگاه از جنوب شرقی پایتخت از محدوده ورزشگاه تختی آغاز می شود، اظهار کرد: این خط مهم با عبور از مناطق شرق و جنوب شرق تهران از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی و میدان هلال احمر گذشته و پس از آن به سمت شمال ادامه مسیر می دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت و میدان کتاب می رسد.

وی با اشاره به اینکه این خط سپس به سمت غرب و بزرگراه یادگار امام(ره) ادامه مسیر می دهد، بیان کرد: در این مسیر دو بخش تونل جنوبی- شمالی و غربی-شرقی وجود دارد که با همت و تلاش بی وقفه همکارانم در شرکت مترو،  بخش احداث تونل صد در صد به اتمام رسیده است.

حسینی در ادامه گفت: کل مسیر خط ۷، تاکنون در مجموع  ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.  این در حالیست که اکنون ایستگاه های فاز اول بهره برداری از  خط ۷ وارد مرحله نازک کاری شده است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سرعت ، دقت و کیفیت همواره در کارهای عمرانی شهرداری تهران سرلوحه کارها بوده است، بیان کرد: در ساخت خط ۷ مترو تهران نیز این اصول به کار گرفته شده است.

وی همچنین توضیح داد که عملیات ساخت تعدادی از ایستگاه های خط ۷ مترو به مرحله پایانی کار رسیده و برخی دیگر نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.

حسینی تصریح کرد: در فاز اول طرح حدود ۲۰ کیلومتر به همراه ۸ ایستگاه بطور همزمان به بهره برداری خواهد رسید. این ایستگاه ها عبارتند از ایستگاه  محلاتی،  ۱۷ شهریور - سعیدی ، میدان محمدیه ، محبوب مجاز ، خیابان نواب - بریانک ، نواب - آذربایجان، گیشا و میدان صنعت که در بهره برداری از فاز یک خط ۷ افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد مطابق تاکیدات شهردار تهران این خط بسیار موثر در شبکه ریلی را هرچه سریع تر و با کیفیت بالا به اتمام برسانیم تا مناطقی که تاکنون از امکان خطوط مترو بی نصیب بوده اند  از مترو بهره مند شوند.

حسینی با بیان اینکه اکنون ۳ شیفت کاری در خط ۷ مترو تهران فعال است، گفت: خط۷ عمیق ترین خط مترو تهران است که با خطوط ۱، ۲، ۳، ۴ و ۶ تقاطع دارد. ضمن این که این خط با  ایستگاه‌های با عمق ۴۰ تا ۴۵ متر از سطح زمین تقریباً از زیر تمام خطوط مترو می گذرد.