بررسی مشکلات محله خلیج فارس جنوبی در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران

گروه اجتماعی- پیرهادی گفت: اصلاح هندسی معابر و عدم دسترسی مناسب شبکه حمل و نقل محلی بویژه در هسته مرکزی محله از مشکلات اصلی این محله است وی در ادامه بیان داشت: در ضلع جنوبی خیابان ابوسعید، خیابان های 8 متری به صورت موازی واقع گردیده که همگی این معابر به خیابان فلاح زاده، ختم می شود و در ضلع غربی خیابان فلاح زاده، زمین بایری وجود داردکه موجب انسداد ارتباط از خیابان فلاح زاده به خیابان خلیج فارس گردیده است و این مسئله موجب بروز ترافیک سنگین در این معبر شده است.

به گزارش افکارنیوز، پیرهادی ادامه داد: طبق بررسی های کارشناسی بعمل آمده در صورت بازگشایی مسیر و امتداد خیابان های هشت متری دوم و پنجم و اتصال این معابر به خیابان خلیج فارس، قسمت اعظمی از بار ترافیکی و گره ترافیکی خیابان فلاح زاده مرتفع خواهد شد. وی ادامه داد: زمین واقع در ضلع غربی خیابان فلاح زاده تحت تملک شهرداری می باشد لذا می بایست شهرداری بررسی و اقدام لازم جهت رفع این مشکل را بعمل آورد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان داشت: دیگر مشکل ساکنین جنوبی محله مذکور، تعیین تکلیف املاک واقع در جنب اتوبان آزادگان می باشد. وی افزود: این محدوده در طرح فضای سبز قرار گرفته است لذا به درستی مجوز تخریب و نوسازی ساخت و ساز به این املاک داده نمی شود ولیکن اقدامی نیز به منظور تملک این املاک صورت نپذیرفته و به دلیل عدم تأمین بودجه مورد نیاز، مالکین نه می توانند خانه های خود را بسازند و نه اینکه شهرداری این املاک را خریداری می نماید که این مسئله موجب متضرر شدن مالکین و فرسودگی هرچه بیشتر این املاک گردیده است.

پیرهادی مشکل دیگر محله را فقدان ساختمان مناسب به عنوان سرای محله بیان داشت و افزود: ساختمان سرای محله مذکور در محدوده محله خلیج فارس شمالی واقع گردیده و عملاً ساکنین محله خلیج فارس جنوبی نمی توانند بهره چندانی از امکانات سرای محله ببرند.

وی افزود: شورایاری محله مذکور خواستار احداث سرا، در ضلع جنوب خیابان جوادالائمه در محل سابق اسکان کارگری که زمین آن متعلق به شهرداری است، می باشد.

پیرهادی در ادامه نظارت مستمر بر نحوه ساخت و ساز بویژه در محدوده خیابان خلیج فارس را از جمله موارد مورد انتظار از شهرداری منطقه عنوان نمود.

 وی دیگر خواسته اهالی را پیگیری به منظور نوسازی ناوگان اتوبوس رانی در خط آزادی- خلیج فارس و آذری – خلیج فارس  بیان داشت و افزود: اتوبوس های خط مذکور فرسوده بوده و فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی می باشد و این مسئله طی بازدیدی که در سال گذشته از محله بعمل آمد نیز عنوان شده بود که این امر تاکنون محقق نشده لذا رفع مشکل فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران مستلزم پیگیری ویژه و برنامه ریزی مدون شهرداری و اجرای تعهدات توسط دولت در قبال حمل ونقل عمومی شهر تهران می باشد.  

پیرهادی رفع مشکل روشنایی خیابان ابوسعید شرقی از سوی اداره برق، برخورد قانونی با عاملین سد معابر و مشاغل مزاحم و پیش بینی و احداث فضای سبز محلی را از دیگر خواسته های اهالی عنوان نمود و بیان داشت: کلیه مشکلات و خواسته های اهالی طی مکاتباتی از طریق شورایاری و هیئت امنای محله دریافت گردید و پس از جلسات کارشناسی باحضور کارشناسان حوزه مدیریت شهری و کمیته نظارت، مکاتبات لازم با شهردار تهران، معاونت های مربوطه، دستگاه ها و ارگان های ذی ربط صورت پذیرفت و پیگیری کلیه موارد مطروحه در کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در دست اقدام می باشد.