این نوع از خوردنیها در واقع مواد سمی را به تدریج وارد بدن شما میکنند. اگر رژیم غذایی شما حاوی مقادیری از فستفودها، مرغ سرخ کرده، شکلات و تنقلات بستهبندی شده و صنعتی باشد در مسیر چاقی یا ابتلا به بیماری قلبی قرار گرفتهاید.

به گزارش سایت اینترنتی ارگانیک، برای جلوگیری از این روند ورود مواد سمی به داخل بدن در این جا نمونه‌هایی از ناسالم‌ترین این مواد غذایی عنوان شده که تاکید می‌شود از همین امروز آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

این خوردنی‌ها عبارتند از:
۱ - سودا

شاید تاکنون درباره این نوشیدنی مطالب زیادی مطرح نشده است. سودا حاوی ماده نگه‌دارنده‌ای موسوم به سدیم بنزوات است که در نوشابه‌های بدون گاز یافت می‌شود و یک عامل محرک بسیار قوی در بروز آلرژی‌ها، آسم و اگزما است.

اسید فسفریک نیز که طعم تند و تیز مطلوبی به سودا می‌دهد موجب پوکی استخوان و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

برخی کارشناسان ادعا می‌کنند آسیبی که از این اسید به استخوان‌ها وارد می‌شود، شدیدتر از اسید باتری است. این اسید، کلسیم و سایر املاح معدنی را از بدن دفع می‌کند و به استخوان‌ها و دندان‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

اسید فسفریک همچنین در بروز مشکلات کلیوی نقش دارد. به علاوه اکثر سوداها حاوی غلظت بالایی از شیرین کننده‌های قندی هستند که به نوبه خود خطر بروز سندرم متابولیک، چاقی، دیابت و امراض قلبی را تشدید می‌کند.

۲ - غذاهای سرخ کرده

تاکنون آزمایشات زیادی به منظور بررسی تأثیر مصرف غذاهای سرخ کرده روی سلامتی انجام گرفته‌اند.

در مطالعات مختلف از سراسر جهان رابطه بین مصرف این نوع غذاها به ویژه گوشت سرخ شده با ابتلا به سرطان‌ها شناسایی شده است.

یک مطالعه‌ی اخیر نشان داده است که مصرف گوشت سرخ شده خطر ابتلا به سرطان مثانه را تا دو برابر افزایش می‌دهد.

۳ - فست فود

فست‌فودها در واقع حاوی مقدار بسیار ناچیزی غذای واقعی هستند. غذا باید بدن را تغذیه کند در حالی که فست‌فودها به جز خورده شدن خاصیت دیگری ندارند و فاقد مواد و املاح مورد نیاز برای بدن هستند.

به علاوه فست‌فودها حاوی مقادیر زیادی چربی، کالری و نمک هستند که همگی آن‌ها به بدن آسیب می‌رسانند.

این غذاها فقط مانع از رسیدن ریزمغذی‌های ضروری به بدن می‌شوند.

۴ - مواد خوراکی حاوی آرد سفید و تصفیه شده

اکثر ما با وجودی که می‌دانیم باید از غلات سبوس دار استفاده کنیم اما باز هم همبرگر، پاستا و نان و شیرینی تهیه شده از آرد سفید مصرف می‌کنیم. آرد سفید یکی از خطرناک‌ترین غذاهای فرآوری شده در نسل ما است. وقتی گندم فرآوری می‌شود بیشتر فیبر، املاح معدنی و ریزمغذی‌های ضروری خود را از دست می‌دهد.

مصرف آرد سفید و تصفیه شده موجب آزادسازی سریع انسولین شده و بار زیادی را بر غده پانکراس یا لوزالمعده که وظیفه ترشح انسولین را بر عهده دارد، وارد می‌کند. همچنین در طول روند فرآوری، مواد شیمیایی به آن افزوده می‌شود که قطعاً برای بدن مضر است و در نهایت منجر به بروز دیابت نوع دوم می‌شود.



۵ - محصولات تنوری

بیشتر مواد غذایی که به شیوه صنعتی تنوری آماده می‌شوند خطرناک هستند چون اغلب دارای همان مواد سمی و مضر می‌باشند. اغلب غذاهای تنوری با آرد سفید تهیه می‌شوند و به علاوه حاوی مقادیر زیادی قند هستند. کارشناسان معتقدند که قند از هر نوعی که باشد برای بدن سم است.

۶ - انواع بیسکویت‌ها

دانشمندان متوجه شدند مصرف مداوم بیسکویت و کیک به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان رحم را افزایش می‌دهد. دانشمندان معتقدند، شکر زیادی که در این خوراکی‌ها به کار رفته به چند طریق ممکن است باعثابتلا به سرطان شود.

در مرحله اول، وارد شدن مقادیر زیاد شکر به بدن باعثافزایش ترشح هورمون انسولین می‌شود.

این هورمون باعثتحریک رشد سلول‌ها در رحم شده و فرد را در معرض ابتلا به سرطان قرار می‌دهد.

از سوی دیگر شکر اضافه، ترشح هورمون استروژن را هم افزایش می‌دهد که این عامل هم در رشد هورمون‌های سرطانی نقش زیادی دارد.

زنانی که ۲ یا ۳ بار در هفته بیسکویت می‌خورند با احتمال ۳۳ درصد بیشتر از دیگران ممکن است به سرطان رحم دچار شوند. اگر فردی بیش از ۳ بار در هفته از این خوراکی‌ها استفاده کند این خطر تا ۴۲ درصد هم افزایش پیدا می‌کند.

به اعتقاد دانشمندان، داشتن وزن متعادل و ورزش کردن بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان رحم است.

متأسفانه امروزه خانواده‌ها محصولات شیرین و شکر زیادی را در رژیم غذایی خود گنجانده‌اند که این موضوع عواقب زیادی برای سلامت آن‌ها به همراه دارد.

۷ - آب‌میوه رانی

در حالی که آب‌میوه " رانی " بخش قابل توجهی از بازار نوشیدنی‌های ایران را در اختیار خود گرفته و هر روز به جمع مشتریان این آب‌میوه افزوده می‌شود، مراجع علمی از غیربهداشتی بودن این آب‌میوه خبر می‌دهند.

آب‌میوه رانی محصول شرکت " عوجان " عربستان سعودی است و گفته می‌شود مجوزی برای واردات آن به ایران وجود ندارد.

شرکت عربستانی عوجان برای تولید رانی، اسانس و ذرات خشک میوه را که در صنعت آب‌میوه به آن‌ها پالپ گفته می‌شود را از کشورهای دیگر وارد کرده و اسانس و پالپ را به آب اضافه کرده و آب‌میوه تولید می‌کند.

ذرات معلقی که در آب‌میوه مشاهده می‌شود، دلیلی بر تازگی آن نیست، بلکه تازگی ظاهری رانی به علت وجود ماده‌ای به نام بنزوات سدیم می‌باشد.

بنزوات سدیم، ماده‌ی است که در صنعت مواد غذایی به عنوان نگه‌دارنده کاربرد دارد. از این ماده به میزان بسیار کم در سس مایونز و نوشابه استفاده می‌شود ولی طبق گزارش اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، استفاده از این ماده در هر نوع آب‌میوه غیرمجاز است.

علت غیرمجاز بودن استفاده از بنزوات سدیم در آب‌میوه این است که آب‌میوه به صورت گرم در قوطی ریخته و پر می‌شود و به دلیل واکنش‌هایی که بنزوات سدیم در حرارت انجام می‌دهد، استفاده از آن ممنوع می‌باشد؛ اما در نوشابه‌ها به این دلیل که نوشابه به صورت سرد پر می‌شود، استفاده از این ماده مجاز است.

۸ - پوست و جگر مرغ

مصرف مرغ منجمد و مرغ گرم هیچ تفاوتی ندارد و فقط افراد باید از خوردن پوست مرغ و جگر آن پرهیز کنند زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها و چربی‌ها در این قسمت‌ها ذخیره می‌شوند که برای بدن بسیار خطرناک است.

با بیان مضرات و خطرات مصرف این غذاها، باز هم انتخاب با خود شما است آیا باز هم راضی می‌شوید به دست خود مواد سمی را وارد بدن تان کنید؟

همیشه این شعار را به یاد داشته باشید که خوب بخورید، خوب زندگی کنید.

توصیه‌های عمومی تغذیه

از غذا لذت ببرید اما کمتر بخورید.

از پرس‌های غذایی خیلی بزرگ پرهیز کنید.

نیمی از بشقاب خود را از میوه و سبزیجات پُر کنید.

شیر بدون چربی یا با یک درصد چربی بنوشید.

به میزان نمک مصرف شده در توجه کنید و آن‌هایی را انتخاب کنید که نمک کمتری دارند.

به جای نوشیدنی‌های شیرین، آب بنوشید.

منابع:خراسان نیوز/کنجکاو