چرا دیابت خطرناک است؟

دکتر صداقت - مدیر علمی انمجن دیابت (گاربریک) در نشست خبری با موضوع دیابت با اشاره به اینکه همه اعضای گابریک خودشان دچار بیماری دیابت هستند، اظهار داشت: در حال حضر 400 میلبون نفر دچار دیابت هستند، و تا سال 2040 از هر 10 نفر یک نفر دیابت دارند،

مدیر علمی انجمن دیابت (گاربریک) ادامه داد: در ایران 4 میلیون نفر دچار دیابت هستند و هر دو نفر یک نفر از دیابت خود خبر ندارند.

صداقت در ادامه با اشاره به اینکه دیابت خطرناک است، گفت: زیرا دیابت شایع ترین نابینایی، نارسایی کلیوی و 12 درصد هزینه‌های نظانم سلامت برای دیابت هزینه می‌شود.

همچنین در این نشست خبری که در غرفه وزارت بهداشت در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، بنکدار – مدیر روابط عمومی انجمن دیابت ایران «گابریک» اظهار داشت: 10 سال قبل به همت یک جوانی که خود دیابت داشت تاسیس شد و تاکنون 18 دوره آموزشی برای 8 گروه هدف برگزار شده است.

وی ادامه داد: در سال 2010  مدل آموزش گابریک به عنوان مدل برگزیده تقدیر شد، این مجموعه مردم نهاد است و آموزش دیابت را بدون هزینه یا با کمترین هزینه انجام دهد و برای افراد زیر 12 سال رایگان است

بنکدار با اشاره به اینکه گابی.ک 100 هرار عضو دارد، عنوان کرد: گابریک یک شعار دارد و آن این است که کسی به دلیل ناآگاهی دچار آسیب نشود.