تنها نیمی از روند شناسنامه دار کردن باغات انجام شده است

محمد حقانی درباره آخرین روند شناسنامه دار کردن باغات تهران گفت: طبق قانون سال ۵۹ و آیین نامه اجرایی، شهرداری‌ها موظف هستند برای باغات و درختان شناسنامه تهیه کند، اما متاسفانه این قانون هنوز اجرایی نشده است.

وی افزود: ما در بودجه سال ۹۴ برای شناسنامه دار کردن باغات ۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم که بعد از بررسی ها به ۲ میلیارد کاهش یافت.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: نیمی از پروژه روند شناسنامه دار کردن باغات اجرا شده است.

وی توضیح داد: شهرداری، باغات بالای ۲هزار متر تا ۵هزار متر و ۵هزارمتر به بالا را شناسایی کرده و اکنون به دنبال بخش دوم یعنی باغات ۵۰۰ متر تا ۲هزار متر مربع است.

حقانی با بیان این مطلب که این شناسایی ها هنوز به صحن شورای شهر نیامده، گفت: اما همین ها هم در صحن شورا مطرح نشده و وقتی جنبه قانونی پیدا می کند که در صحن شورا مطرح شود و بعد از نظرات اعضا تصویب شود.

وی در خاتمه گفت: این ها شناسایی شدند و در حال حاضر روند اجرایی برای چگونگی شناسنامه دار شدن انجام می شود. با این حال باید فرمت هایی طراحی شود بر اساس سن درخت، نوع و تعداد درخت‌ها، نام مالک باغ و نوع پراکنش درخت‌ها درون باغ‌ها و... و یک نسخه اش به ما ابلاغ شود.