مژده به جوانان/ وام‌های ویژه جوانان در راه است

هادی اخلاقی در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات از پرداخت ۵۵۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک ملت خبرداد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۵۵۵ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است؛ ضمن اینکه نسبت میزان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نسبت به کل وام‌های پرداختی بانک، بسیار بالا است.

مدیرعامل بانک ملت افزود: صرفا پرداخت‌های قرض‌الحسنه مربوط به ازدواج نیست؛ اما بخش قابل توجهی که بیش از ۹۰ درصد را شامل می‌شود، وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده است. در عین حال با توجه به اینکه عدد مربوط به وام ازدواج به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است، بانکها در مضیغه قرار گرفته‌اند؛ اما ما بدون توجه به این موضوع، تاکنون پرداخت‌های نسبتا مناسبی در حوزه وام ازدواج صورت داده‌ایم.

به گفته وی، در شرف این هستیم که محصولات دیگری از جمله کارت اعتباری مرابحه‌ای که اخیرا بانک مرکزی در دستور کار قرار داده است را به صورت جدی پیگیری نماییم که بر این اساس، تعداد پرداختی‌های ما در این حوزه اقشار جوان را پوشش بیشتری دهد. البته نرخ این تسهیلات مشمول نرخ قرض‌الحسنه نیست، بلکه منطبق با ابلاغیه بانک مرکزی است.