رتبه اول ایران در آموزش «صنایع دستی»

بهمن نامور مطلق - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از نمایشگاه مطبوعات درباره رتبه ایران در حوزه صنایع دستی که برخی کارشناسان به آمارهای ارائه شده نقد دارند، پاسخ داد: منتقدین باید کاملاً روشن کنند که به کدام رتبه اعلام شده نقد دارند زیرا ایران در حوزه صنایع دستی در مقولات مختلف دارای رتبه‌های مختلف است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توضیح بیشتر عنوان کرد: مثلاً در بحث فروش صنایع دستی از رتبه خوبی در دنیا برخوردار نیستیم ولی در بحث آموزش صنایع دستی رتبه نخست دنیا برای ایران است.

در این راستا نامور مطلق همچین با حضور در غرفه روزنامه‌ها وخبرگزاری های مختلف به تشریح مهمترین موضوعات در حوزه صنایع دستی پرداخت و درباره مضوعات مهم این حوزه از جمله، حمایت از هنرمندان صنایع دستی، احیاء رشته ها و کارگاه های صنایع دستی، ارائه تسهیلات به هنرمندان، مهر اصالت، شهرهای جهانی صنایع دستی و ... با اصحاب رسانه گفت‌وگو کرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این بازدید با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه صنایع دستی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی کشور گفت: رسانه‌ها در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و هرچقدر رسانه ها بهتر در این حوزه فعالیت کنند شاهد توسعه روز افزون صنایع دستی و افزایش انگیزه در بین هنرمندان هستیم.

نامور مطلق هم چنین با اشاره به جایگاه صنایع دستی در ایران و وضعیت این هنر صنعت در حال حاضر گفت: ایران یکی از قدرتمند ترین و با سابقه ترین کشورها در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است و در دولت یازدهم انصافا قدم های خوبی در این حوزه برداشته شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم چنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره دهکده‌های صنایع دستی افزود: دهکده‌های صنایع دستی گسترش می یابد و این موضوع دردستور کار ما قرار دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص انتخاب رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: این موضوع از اختیارات رئیس جمهور است و مهم این است که فردی که انتخاب شده است فردی توانمند باشد و زن یا مرد بودن رئیس سازمان مهم نیست مهم توانمندی فرد است و من احساس می‌کنم رئیس جدید سازمان این توانایی را دارد و امیدواریم این انتخاب باعث خیر و برکت باشد.