آب آشامیدنی مردم در 450 آزمایشگاه وزارت بهداشت کنترل می شود
 خسرو صادق نیت، گفت: یکی از مهم ترین اقداماتی که در سال های گذشته انجام شده ، ساماندهی مواد غذایی در بوفه های مدارس بوده است که در همین رابطه با همکاری مسئولین آموزش و پرورش، تفاهم نامه ای امضا شد و در این زمینه معاونت بهداشت، الگوی مواد غذایی سالم و قابل ارائه در بوفه ها و ممنوعیت یکسری مواد آسیب رسان را به مدارس اعلام کرده است.
 
صادق نیت با بیان اینکه نظارتهای بهداشتی مستمر بر بوفه مدارس انجام می شود، بیان کرد: در صورت تخلف تذکرات لازم داده می شود و حتی ممکن است برخورد قانونی هم با آن ها صورت گیرد. 
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که ارائه مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع است، گفت:مسلما در این خصوص دانشگاه و آموزش و پرورش در اولویت هستند و البته در اماکن عمومی دیگر هم عرضه و مصرف مواد دخانی ممنوع است و موضوع پی گیری می شود. 
 
صادق نیت همچنین با اشاره به اینکه تامین آب سالم یکی از مهم ترین وظایف وزارت نیرو است گفت: در رابطه با کنترل بهداشت آب علاوه بر وظایفی که وزارت نیرو در تامین آب شرب سالم و بهداشتی بر عهده دارد ، ما در سراسر کشور بیش از 450 آزمایشگاه در وزارت بهداشت داریم که همه روزه آب آشامیدنی مردم از نظر بهداشتی مورد آزمایش و نمونه برداری قرار می گیرد. 
 
وی تاکید کرد: کنترل بهداشتی آب هم از لحاظ وضعیت میکروبی و هم از لحاظ مواد ضدعفونی کننده به خصوص میزان کلر در آب و نیز از لحاظ شیمیایی مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخطی و خروج از حد استاندارد آب بهداشتی، سریعا نسبت به اصلاح آن اقدام شده و اگر تخلفی صورت گرفته باشد برخورد قانونی صورت می گیرد.
 
رییس مرکز سلامت محیط و کار در ادامه خاطرنشان کرد: این نظارت در شهرهای کوچک و روستاها هم به صورت مستمر انجام می شود.
 
صادق نیت افزود: هرچند معضلات کمبود آب و برداشت بیش از حد از سفره های زیرزمینی در سال های گذشته ما را با مشکلات جدی رو به رو کرده است ولی همکاری مردم برای مصرف آب مسلما یکی از نکاتی است که به حفظ وضعیت بهداشتی آب کشور کمک می کند. 
 
وی همچنین درباره وضعیت بهداشت مواد غذایی نیز گفت: این موضوع با کمک شبکه بهداشتی انجام می شود و در این زمینه تقویت نظام بازرسی بهداشتی به خصوص در اماکن عمومی عرضه مواد خوراکی و غذایی ضروری است.
 
صادق نیت در ادامه سیستم خودارزیابی و خود اظهاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه موظف هستند خودشان هم نظارت مطلوبی از وضعیت بهداشتی داشته باشند و خودارزیابی هایشان را به وزارت بهداشت اظهار کنند.