به گزارش مهر، محمد کریمی جدیدترین اقدامات شبکه بیمه ای کشور را برای اجرای دیه ۹۰ میلیون تومانی تشریح کرد و گفت: این مصوبه جدید از ابتدای آبان ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه برای تعیین مبالغ جدید دیه اقدامات بسیار زیادی در سال جاری صورت گرفت، اظهار داشت: نهایتا در نشستی که در حضور رئیس قوه قضائیه داشتیم قرار شد بر اساس تنفیذی که وی از مقام معظم رهبری داشتند بر حسب احکام شرعی جدید نرخ دیه تعیین شود.

کریمی با بیان اینکه بر این اساس نرخ جدید دیه طبق مبلغ ۱۰۰ شتر برای یک مرد کامل تعیین شد، افزود: در این رابطه هماهنگی های لازم نیز با شرکت های بیمه گر صورت گرفته و قرار است طرح از ابتدای آبان ماه سال جاری آغاز شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در پاسخ به این سئوال که برای ماه های باقیمانده سال جاری چه تصمیمی گرفته می شود، گفت: برای ۵ ماه آخر سال شرکت های بیمه ای تعهد کرده اند که ما به التفاوت بیمه ای از مردم دریافت نکنند.

کریمی خاطر نشان کرد: بنابراین همه بیمه هایی که قبل از اول آبان ماه امسال فروخته شد تا پایان سال جاری معتبر است و مبالغ جدید از افراد دریافت نمی شود و در این بخش تخفیف دولت و شرکت های بیمه ای به حساب می آید.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این بخش این است که آن دسته از بیمه گزاران و افرادیکه بیمه دریافت کرده اند و تا پایان سال جاری بیمه های آنها اعتبار دارد لازم است تا یک الحاقیه برای آنها صادر شود تا از پرداخت اضافه مبلغ جلوگیری شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران اظهار داشت: اما برای سال ۹۱ باید افراد حتما اقدام به خرید بیمه های جدید کنند. اگر تا پایان سال جاری نیز نرخ جدیدی برای سال آینده معلوم نشود همین نرخ ۹۰ میلیونی تا آن زمان اجرا خواهد شد.

کریمی این مطلب را نیز افزود که تا پایان بهمن ماه سال جاری هماهنگی های تعیین تعرفه های جدید با رئیس قوه قضائیه انجام می شود و ما حتما در اسفند ماه نرخ جدید تعرفه ها را تعیین تکلیف خواهیم کرد.