آخرین آمار انفجار تروریستی سامرا /حال ۳ تن از مجروحان وخیم است

 مجید آقابابایی درباره آخرین وضعیت شهدا و مجروحان حادثه تروریستی روز گذشته شهر سامرا، اظهار کرد: بنا بر آخرین اطلاعات به دست آمده 7 تن از شهدای این حادثه زائران ایرانی هستند؛ البته تعداد قابل توجهی از مجروحان ایرانی حادثه تروریستی سامرا نیز به کشورمان منتقل شده‌اند و برخی از آنها در بیمارستان‌های بغداد تحت مداوا هستند.

وی افزود: در حال حاضر 13 تن از مجروحان ایرانی حادثه تروریستی در سامرا تحت درمان و مراقبت‌های پزشکی قرار دارند، که حال 3 تن از آنها وخیم گزارش شده است. 

دبیر ستاد مرکزی اربعین از انتقال 13 مجروح تحت مداوا به کشورمان خبر داد و تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا با اعزام یک فروند هواپیما مجروحان باقیمانده را به کشور انتقال دهیم و آنها در بیمارستان‌های داخلی تحت درمان قرار گیرد. 

آقابابایی خاطر نشان کرد: گروهک تروریستی تکفیری داعش مسئولیت حادثه تروریستی در شهر سامرا را به عهده گرفته و تصاویری از این عملیات انتحاری را منتشر کرده است. 

وی درباره جزئیات این حادثه تروریستی عنوان کرد: یکی از تروریست‌های تکفیری با بستن مواد منفجره به بدن خود عملیات انتحاری را در درب ورودی پایانه شهر سامرا ترتیب داد و بعد از انفجار نیز به هلاکت رسید؛ حادثه تروریستی دیگر نیز دقایقی بعد از این عملیات انجام گرفت و یک دستگاه آمبولانس با حمل مواد منفجره خود را به داخل پایانه رسانده و عملیات تروریستی دوم را شکل می‌دهد، که در این انفجار آمبولانس و اتوبوس‌های داخل پایانه تعداد زیادی از زائران و مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: این عملیات تروریستی در شهر سامرا بسیار تاثر برانگیز بوده است و سفر زائران، به ویژه زائران اربعین در ایام پیشرو به شهر سامرا ممنوع خواهد بود.