اخیرا  یک وکیل متنی را در شبکه های اجتماعی در پاسخ به  نامه وکیل یاشار سلطانی به معصومه آباد منتشر کرده است که به شرح زیر است:

 

مهدی جعفری نژاد یکی از وکلای یاشار سلطانی مدیر مسئول بازداشت شده سایت معماری نیوز در نامه ای به معصومه آباد عضو شورای شهر تهران نکاتی را بیان کرده که جهت تنویر افکار عمومی به بخش هایی از آن اشاره می شود:

 

- در نامه این وکیل نامه بازرس سازمان بازرسی به شهرداری تهران غیر محرمانه خوانده شده است. از کسی که وکالت متهمی را برعهده دارد بعید است نداند حتی نامه های داخلی در سازمان بازرسی به دلیل اهمیت آبرو و احترام افراد و نیز غیرقطعی بودن آن محرمانه است. نامه بازرس سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری نه گزارش بلکه صرفا سوالاتی از شهرداری بوده که با سیاسی کاری منتشر شد.

 

- از وکیل یک پرونده انتظار می رود به جای مصاحبه کردن و تلاش برای گرفتن ماهی از آب گل آلود و مشهور شدن لااقل اخبار مربوط به پرونده موکل خود را پیگیری کند. تا امروز لااقل سه مقام ارشد قضایی کشور نامه بازرس سازمان بازرسی کل کشور به شهرداری تهران را «محرمانه»،«اولیه و ابتدایی» و «غیررسمی» عنوان کرده اند. آقای وکیل بر مبنای کدام دلیل موجه قانونی از غیرمحرمانه بودن نامه سخن گفته است؟

 

- آقای وکیل به خانم آباد اعتراض کرده اند که چرا به افشای پشت پرده این سیاه بازی رسانه ای و سیاسی پرداخته اند. خانم آباد حتی به شهادت اعضای اصلاح طلب شورای شهر مانند احمدآقای مسجد جامعی اساسا ملکی دریافت نکرده و سندی دال بر این موضوع وجود ندارد. عجیب اینکه آقای وکیل اعتراض کرده اند که چرا از خود دفاع می کنید؟ از عجایب روزگار این است که به کسی تهمت زده شود و بعد که وی در مقام دفاع برآید به او انتقاد شود. 

 

 

- آقای وکیل در نامه خود به صراحت گفته اند در نامه بحث حقوقی نمی کنند. پس ایشان هم قبول دارند که رفتارشان سیاسی و بزک کردن  است. 

 

-ایشان درنامه خود به خانم آباد به همسران پیامبر مکرم اسلام(ص) توهین کرده و آنها را به زیاده خواهی و طلب از غنایم متهم کرده اند. درک ضعیف و ابتدایی ایشان از وقایع تاریخی و استناد به آنها به عنوان مثال اساسا جایی برای توضیح نمی گذارد. 

 

-آقای وکیل خانم آباد را متهم کرده اند که چون سابقه اسارت در زندان های حزب بعث را داشته اند پس به دنبال غنائم از بیت المال هستند... آقای وکیل قیاس بدی  کرده اند که تصور کرده اند هرکس قدمی برای خدا و مردم کشورش برداشت بعدا طلبکار خواهد شد.

 

آقای وکیل اگر به دنبال کار حقوقی و نه سیاسی بازی بود به بیش از 10 بار توضیحات مقامات شهرداری و شورای شهر درباره واقعیات املاک توجه می کرد ولی چه می شود کرد که فردی که خود را به خواب زده را نمی شود بیدار کرد.  آقای وکیل اگر دغدغه موکل خود را داشت لااقل مطالعه ای در مورد افرادی که موکلشان ادعاهایی را درباره آنها مطرح کرده است، انجام می داد. ای کاش آقای وکیل به جای شهرت طلبی دغدغه موکل خود را داشت و به جای چنگ انداختن بر چهره خانم آباد لااقل آدرس منزل واقعی خانم آباد را منتشر می کرد. 

 

 نامه  وکیل جوان به خانم آباد غیرحقوقی، با استدلال های ضعیف و نشان از تلاش برای شهرت طلبی دارد. راه درست شهرت مشروع و نیکو لااقل درباره وکلا از طریق حسن شهرت در دفاع از موکلان خود است نه چنگ اندازی بر چهره دیگران . وکلای بزرگ و تاریخ ساز کشور که پرونده های سیاسی بزرگی را به سرانجام رسانده اند هیچ کدام اهل سیاه بازی های خیابانی نبوده اند و راه پرونده موکل خود را از مجرای قانون پیگیری کرده اند.