شورای عالی آموزش و پرورش درگذشت «توران میرهادی» را تسلیت گفت

شورای عالی آموزش و پرورش در پیامی درگذشت «توران میرهادی» از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودکه را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: «در گذشت بنیان‌گذار آموزش و پرورش مدرن ایران و استاد ادبیات کودک و نوجوان سرکار خانم توران میرهادی را به جامعه شریف و فرهیخته فرهنگیان و دانشوران نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنیم.


مرحومه میرهادی انسان وارسته‌ای بود که در کمال خلوص و تواضع، عمر شریفش را در خدمت به نظام تعلیم و تربیت و نشر و گسترش ادبیات کودک و نوجوان صرف کرد.


یقینا تلاش‌های مستمر و حضور عالمانه و خالصانه ایشان در اعتلای نظام تعلیم و تربیت و آثار به جا مانده و گران‌بهای این معلم فرهیخته، به‌ویژه در ارتقای نظام آموزش و پرورش ایران در یاد و خاطر فرهیختگان و فرهنگیان این دیار جاودان خواهد ماند.
شورای عالی آموزش و پرورش ضایعه درگذشت این استاد فرزانه و گرانقدر را به خانواده محترم، جامعه تعلیم و تربیت کشور و سایر علاقه‌مندان آن فقیده سعیده تسلیت و تعزیت عرض نموده، برای آن مرحومه از درگاه ایزد منان علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارد».

سیده توران میرهادی (خمارلو) استاد ادبیات کودکان عصر دیروز درگذشت. او که از یک ماه پیش بر اثر سکته مغزی در بیمارستان بستری بود سرانجام در سن 89 سالگی درگذشت.

میرهادی در کلاس‌های تربیت مربی کودک در شهرهای مشهد، تبریز، رشت و تهران درس می‌داد و با «اداره مطالعات و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش» و «سازمان کتاب‌های درسی» در زمینه آزمایش کتاب‌های درسی نو  و تدوین کتاب‌های درسی و برنامه ریزی درسی دوره ابتدایی همکاری داشته است.

از این نویسنده آثاری چون دو گفتار درباره کتابخانه‌های آموزشگاهی و نقش آن در ایجاد عادت به مطالعه، کتاب کار مربی کودک، برنامه کار سالانه مربی در مهد کودک و کودکستان، جستجو در راه‌ها و روش‌های تربیت، تعلیمات اجتماعی سوم دبستان، راهنمای تدریس کتاب تعلیمات اجتماعی سوم دبستان، دو گفتار (کتابخانه آموزشگاهی و نقش آن در ایجاد عادت به مطالعه)، آنکه رفت و آنکه آمد منتشر شده است.

گفتنی است، او یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک بود که از سال ۱۳۵۸ تا کنون سرپرستی تدوین و تألیف فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را نیز برعهده داشته است.