شیر سرد بهتر است یا شیر گرم؟
دکتر نیستانی متخصص تغذیه گفت: شیر سرشار از املاح و ویتامین‌های مختلفی است که به خاطر وجود مواد تشکیل دهنده‌ و کلسیم بالای آن نوشیدنی بسیار سالم و مقوی در جهت تقویت و استحکام استخوان‌های بدن و همچنین دندانهای فرد مصرف‌کننده است.
 
وی بیان کرد: با مصرف روزانه و منظم شیر می‌توان از ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت نوع دوم، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی_ عروقی و کلسترول بد خون جلوگیری کرد.
 
این متخصص با بیان اینکه مزاج شیر سرد است، افزود: شیر به خاطر املاحش برای از بین بردن چین و چروک پوست و جوان ماندن پوست صورت و همچنین برای لاغری و تناسب اندام بسیار مفید و سودمند است، به طوری که این ماده غذایی را می‌توان جایگزین وعده شام نمود تا از چاقی رها شویم.
 
نیستانی ادامه داد: مصرف مداوم و با برنامه شیر سبب کشش عضلات، استخوان‌سازی، مقاومت لثه و آرام‌بخش است و همچنین برای داشتن موهایی با ریشه قوی و ناخن‌های سالم و غیرشکننده مصرف شیر را باید در سرلوحه کار خود قرار داد.شیر باعث سم‌کشی میکروب‌های روده بزرگ، معده و سیستم گوارشی بدن می‌شود.
 
وی در پایان گفت: شیر حاوی ویتامین‌هایی چون امگا 3 و کلسیم است و به عنوان یک نوشیدنی در وعده صبحانه به تقویت حافظه و انرژی بدن کمک شایانی می‌کند.
 
وی در پایان افزود: افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند، بهتر است شیر را ولرم در وعده صبحانه مصرف کنند و از آنجایی که شیر مزاج سردی دارد بهتر است آن را ابتدا گرم و سپس میل کرد.همچنین، برای از بین بردن باکتری‌های موجود در شیر (تب مالت) پزشکان توصیه می‌کنند آن را به مدت 20 دقیقه بجوشانید.