بدون ویزا به مرزها نروید
سردار محسن فتحی زاده گفت: در حال حاضر کار خروج زائران از هر 3 مرز مهران، شلمچه و چذابه در حال انجام است.

وی افزود: گیت های ورود و خروج در مرزهای 3 گانه فعال هستند و مشکلی برای خروج زائران اربعین حسینی از مرزهای کشور وجود ندارد.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی از افزایش 100 درصدی خروج زائران از مرزهای کشور به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته خبرداد و اظهارکرد: مراجعه زوار به مرزهای کشور به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش داشته و اکنون شاهد تراکم جمعیت در مرزها هستیم.

فتحی زاده با ارائه آماری از تعداد زائرانی که طی روز گذشته از مرزهای کشور جهت حضور در کشور عراق خارج شده اند تصریح کرد: روز گذشته بیش از 96 هزار زائر از مرز مهران، 58 هزار زائر از مرز شلمچه و 41 هزار تن نیز برای حضور در کشور عراق از مرز چذابه خارج شدند.

وی با اشاره به راهکارهای اتخاذ شده به منظور کنترل جمعیت پشت مرزها خاطرنشان کرد: در ساعاتی که در مرز مهران با تراکم شدید جمعیت مواجه می شویم، زائران را به سمت موکب های در نظر گرفته شده هدایت کرده تا به دلیل ازدحام جمعیت مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی از افزایش حضور افراد بدون روادید در مرزهای کشور خبرداد و اظهارکرد: شب گذشته و صبح امروز بیشترین حضور زائران بدون روادید در مرزهای کشور را شاهد بودیم و این افراد به سمت شهرهای خود هدایت شدند.

فتحی زاده از دستگیری تعدادی از زائران بدون روادید در مرزهای کشور خبرداد و اذعان کرد: با هماهنگی با دستگاه قضا، تعدادی از زائرانی که قصد داشتند بدون روادید از کشور خارج شوند و با هدایت نیروهای پلیس از محل خارج نشدند به علت عمل مجرمانه دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره ممانعت نیروهای پلیس عراق از حضور زائران ایرانی فاقد روادید در این کشور گفت: تعدادی از زائرانی که از طریق گمرک بازرگانی بدون روادید وارد کشور عراق شده بودند از سوی نیروهای پلیس عراق دستگیر شدند.