قانون کشور عراق را رعایت کنید

مسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اظهار اینکه اربعین در کربلا آغاز شده، گفت: تمامی خیابان ها و کوچه هایی که امکان خیمه زدن و موکب زدن بوده، مملو از خیمه و موکب هایی است که برای پذیرایی از زوار آماده می شوند.

بیش از یک میلیون نفر از مرزها عبور کردند

وی افزود: طبق آمار روزی ۱یک و نیم میلیون ویزا صادر شده و بالای یک میلیون نفر از مرزها عبور کردند و داخل خاک عراق شدند. کربلا و نجف مملو از زائرین ایرانی است و خیلی از زوار ما که در کربلا هستند قصد دارند تا در روزهای آینده به نجف بروند و پیاده از نجف برگردند.

سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه علی رغم تمامی هشدارهایی که ما داده ایم باز هم برخی از افراد می خواهند بدون داشتن ویزا از مرز رد بشوند، عنوان کرد: متاسفانه هفته گذشته حدود ۳۰ نفر دستگیری داشتیم و امروز هم به ما خبر دادند نزدیک به ۳۵ نفر دستگیر شده اند.

وی در ادامه گفت: این موضوع، مشکلات اساسی را برای ما و خودشان فراهم می کند. درخواست می کنیم که عزیزانی که قصد سفر دارند حتما با ویزا و گذرنامه به مرزها بیایند و هنگام ورود به خاک عراق مهر خروج از ایران و ورود به خاک عراق را داشته باشند. ممکن است در مرزها چند ساعت وقتشان تلف شود اما بهتر از این است که در کربلا یا نجف با مشکل قانونی مواجه شوند.

حسینیان، رعایت قوانین حاکم بر کشور عراق را از سوی زائران ضروری دانست و اظهار داشت: زائران وقتی وارد عراق می شوند، قوانین این کشور را رعایت کنند و از عکس گرفتن از مناطق نظامی خودداری کنند درست است که دوربین را به منظور ثبت خاطرات و لحظات شیرین اربعین برده اند اما برخی از مناطق ممنوع است و نباید عکسبرداری شود.

بانوان ایرانی حجاب چادر را در کربلا رعایت کنند

وی با تصریح بر اینکه در کربلا حجاب کامل با چادر شناخته می شود، گفت: برخی از خواهران ما با حجاب کامل مانتو و روسری هستند ولی در کربلا حجاب کامل را با چادر می دانند و لذا خوب نیست خواهرانی که برای مراسم اربعین به کربلا می آیند به خصوص در شهر کربلا با مانتو ظاهر شوند .

وی در خصوص شایعات و شایعه پراکنی متذکر شد: زائران محترم، هیچ گونه توجهی به شایعات نکنند و هرگونه خبری از طریق مسئولین رسمی اعلام خواهد شد و در نشر شایعات همکاری نداشته باشند.

امسال بیش از ۸هزار موکب پذیرای زائران است

سرکنسول ایران در کربلا خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۸ هزار موکب از عزیزان پذیرایی می کند و طبق آمار ما، از بیش از ۶۰ کشور جهان برای مراسم اربعین شرکت کردند.

وی در خصوص وجود دستگاه خودپرداز در خارج از خاک ایران گفت: دستگاه های خود پرداز به تعداد زیاد وجود دارد و باید زائران کارت های شتاب همراهشان باشد. در این عابر بانک ها ارز به صورت دینار پرداخت می شود.

حسینیان با اشاره به مدت اقامت در خاک عراق به عواقب بیش از زمان مقرر ماندن در این کشور پرداخت و بیان کرد: ویزای مدت اقامت در عراق ۲۰ روز است و از لحظه ورود این زمان آغاز می شود و اگر بیشتر از مدت قانونی در خاک عراق بمانند جریمه می شوند و حداقل جریمه ۱۰۰ دلار است روز اول صد دلار، روز دوم و سوم روزی ۱۰ دلار جریمه خواهد شد و به طور مثال کسی ۵ روز اضافه بماند این فرد را ۱۵۰ دلار جریمه می کنند.