وجود خلا قانونی در برخورد با سایت‌های غیرمجاز همسریابی

ناصر صبحی شناسایی سایت‌های غیرمجاز همسریابی برعهده وزارت ورزش و جوانان نیست، چون ما اصلاً متولی این موضوع نیستیم. فعالیت در دفتر ازدواج و تعالی خانواده شامل ارائه مجوز به یکسری مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره ازدواج و خانواده است که ممکن است هرکدام سایتی نیز داشته باشند که نظارت بر عملکرد این سایت‌ها از وظایف وزارت ورزش و جوانان است. 

وی ادامه داد: اما رصدهای لازم نیز انجام می‌شود و هر کسی که در حوزه زنان و خانواده فعالیتی انجام می‌دهد اگر خارج از ضوابط و مجوز باشد، از طریق نهادهای قانونی پیگیری و موضوع را اطلاع‌رسانی می‌کنیم، مثلاً به ناجا، پلیس فتا، وزارت ارشاد و وزارت کشور اطلاع‌رسانی می‌کنیم و مسئولیت اصلی ما پاسخگویی در مقابل آن دسته از مراکزی است که وزارت ورزش و جوانان به آنها مجوز داده است. 

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: با دستگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت مشترک دارند، مانند وزارت فرهنگ، وزارت کشور، پلیس فتا و ناجا جلسات هم‌اندیشی منظمی برگزار می‌کنیم و کارها رصد می‌شود تا هر کسی حسب وظایف خود اقدامات لازم را انجام دهد. 

صبحی افزود: اما بزرگترین معضل در زمینه برخورد با سایت‌های غیرمجاز همسریابی، خلأ قانونی در برخورد با این موارد است و تا قانونگذار تکلیف دستگاه‌ها را در این زمینه مشخص نکند، افراد سودجو به راحتی می‌توانند از این وضعیت سوءاستفاده کنند.